26 juli 2025
Thumbnail voor Bron: Reismedia heeft veruit het grootste bereik binnen de Nederlandse reisindustrie

Bron: Reismedia heeft veruit het grootste bereik binnen de Nederlandse reisindustrie

De websites van Reismedia hebben in juni 2025, volgens gegevens van de vergelijkingssite Similarweb.com, veruit de meeste unieke bezoekers getrokken binnen de Nederlandse reisindustrie. Daarnaast blijven bezoekers tijdens hun bezoek langer betrokken op de websites van Reismedia dan op die van directe collegaplatforms.

De Reismedia-websites (Luchtvaartnieuws, Reisbizz en Zakenreisnieuws) trokken in juni in totaal 819.880 unieke bezoekers. Ter vergelijking: de websites van Travmedia ontvingen samen 38.239 unieke bezoekers, terwijl Travelution.nl 1.822 unieke bezoekers registreerde.

Bezoekers op de Reismedia-websites brachten gemiddeld 1,36 minuten per bezoek door, dat is ruim de langst gemeten tijd in het vergelijkende onderzoek.

Ruim 1,5 miljoen pageviews in juni
In totaal werden er in juni 1.538.414 pagina’s bekeken op de Reismedia-websites.

Gemiddeld bekeken bezoekers per sessie 1,8 pagina op de websites van Reismedia. Website Travelution scoorde als enige beter met gemiddeld 2,07 pagina’s per sessie.

Bezoekers waarderen de content van Reismedia, wat blijkt uit de hoge cijfers en de sterke mate van betrokkenheid. Reismedia richt zich nadrukkelijk op de professional in de industrie. Bij de titel Reisbizz is dat de (zaken)reisagent. Bij Luchtvaartnieuws en Zakenreisnieuws staan frequente zakelijke reizigers centraal als doelgroep en daarnaast ook de (zaken)reisagent en de verschillende aanbieders in de markt.

Zelf ook al het nieuws lezen op de websites van Reismedia en profiteren van andere voordelen? Word dan lid van de Reisbizz Society.

Recente berichten