De Franse reisorganisatie Club Med bestaat dit jaar 75 jaar en staat bekend als pionier van het all-inclusive concept. "Luxe, sport, ontspanning en familieplezier zit al 75 jaar in ons DNA," aldus de organisatie. Wat in 1950 begon met een eenvoudig kamp op de Balearen is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde speler in het premium segment.
Met meer dan 70 resorts wereldwijd, variërend van strand en bergen en zelfs een zeilcruise, is het aanbod zeer breed. Toch is de naamsbekendheid van Club Med in Nederland niet zo groot als in andere landen. Terwijl het merk wel degelijk actief is en het marktaandeel in Nederland stijgt.
Wij willen onze klanten, de 'Great Members', volledig ontzorgen,” zegt Ester Basemans, Business Development Manager bij Club Med. “Maar ook voor de reisagent is het fijn werken met een partner die transparant is in prijs, aanbod en service. Alles is inbegrepen, van eten en drinken tot entertainment en sportactiviteiten. Dat maakt het niet alleen overzichtelijk voor de klant, maar ook voor de reisagent."
Club Med ziet in Nederland nog volop groeimogelijkheden en wil daarom de samenwerking met de Travel Trade verder versterken. Sinds februari is Ester Basemans daarom gestart als Business Development Manager bij Club Med. “In 1997 begon ik mijn carrière bij Club Med en nu ben ik weer terug op de Stadhouderskade in Amsterdam. Het aanbod is sindsdien verder ontwikkeld en er zijn Exclusive Collection Resorts bijgekomen. Wij blijven investeren om samen met de reisagenten het product nog beter onder de aandacht te brengen. Daarbij staat het ontzorgen van de gast centraal, zodat vakantie een echte vakantie wordt”
Premium all-inclusive Resorts
Club Med onderscheidt zich door de combinatie van bijzondere locaties, excellente gastvrijheid en een breed aanbod aan sportieve en culinaire voorzieningen. Voor gezinnen is er kinderopvang beschikbaar en bij wintersportvakanties zijn skipas, lessen en skimateriaal inbegrepen. Ook op zee is Club Med actief: het zeiljacht Club Med 2 vaart in de zomer in het Middellandse Zeegebied en in de winter richting de Caraïben.
Exclusive Collection
Voor reizigers die op zoek zijn naar extra comfort, privacy en persoonlijke service, biedt Club Med de mogelijkheid om te verblijven in een van de Exclusive Collection Resorts. “Luxe betekent voor ons vooral keuzevrijheid binnen een aanbod van hoogwaardige voorzieningen,” zegt Basemans. “Ons motto is dan ook: luxury is the art of living.”
Kans voor reisagenten
Hoewel Club Med internationaal een gevestigde naam is, erkent het bedrijf dat de naamsbekendheid onder ZRA’s en reisbureaus in Nederland nog te verbeteren is. “Daar liggen zeker kansen,” zegt Basemans. “Onze reizen richten zich op het hogere segment, wat ook voor reisagenten aantrekkelijk kan zijn.”
Voor partners die regelmatig boeken, zijn er extra voordelen. “Bij het behalen van een bepaalde omzet nodigen we hen uit om zelf kennis te maken met een van onze resorts,” aldus Basemans. Ook wordt er deze zomer een nieuwe boekingstool gelanceerd, Club Med Travel Agent, waarmee reisprofessionals snel beschikbaarheid en prijzen kunnen inzien.
Om het Club Med concept van dichtbij te ervaren, organiseert de reisorganisatie van 23 tot en met 26 juni 2025 een FamTrip naar het Franse Vittel. “Het Resort ligt in een groene omgeving in de Vogezen en is geschikt voor onder meer golf, paardrijden en wandelen, of om te ontspannen in de wellness faciliteiten,” zegt Basemans.
Club Med - 75 jarige bestaan
Met de viering van het 75-jarig jubileum zet Club Med niet alleen in op klanttevredenheid, maar ook op nauwere samenwerking met de reisbranche. “Wie zich als reisagent wil onderscheiden met een uniek, premium product waarin beleving en ontspanning samenkomen, zit bij Club Med precies goed,” sluit Basemans af.