30 juni 2024
Thumbnail voor KLM introduceert nieuwe ‘comfort bags’ en verzorgingsproducten

KLM introduceert nieuwe ‘comfort bags’ en verzorgingsproducten

Vanaf 1 juli kunnen KLM World Business Class-passagiers en Crown Lounge-bezoekers op Schiphol de verzorgingsproducten gebruiken van Marie-Stella-Maris. Een maand later, vanaf 1 augustus, worden er ook nieuwe toilettasjes van Envisions uitgereikt in de zakenklasse.

De nieuwe producten en de comfort bags, zoals KLM de toilettasjes noemt, vervangen de huidige comfort bags en producten van Rituals. Vanochtend, donderdag 27 juni, werden ze voor het eerst getoond in de KLM Crown Lounge op Schiphol.

De toilettasjes hebben een nieuw, modern ontwerp en zijn uitvouwbaar, waardoor er een nog grotere tas uitkomt. Zo hoopt KLM dat ze hergebruikt worden. Het design is gebaseerd op de weersomstandigheden tijdens een vlucht of op verschillende momenten tijdens de dag. In de eerste twee ontwerpen kun je de zonsop- en ondergang zien.

“De tassen zijn een collectors item. Er komen weer nieuwe ontwerpen aan en die zijn weer helemaal anders. Er liggen nu vier ontwerpen op de tafel en we hebben een samenwerking voor de komende twee jaar”, zegt Marleen van de Pol, VP Customer Experience KLM.

Lees verder onder de foto.

KLM Comfort Bag

De nieuwe comfort bag uitgevouwen. Beeld: Reismedia

Marie-Stella-Maris
De klanten in de KLM Crown Lounge en aan boord in de KLM Business Class kunnen vanaf 1 juli gebruikmaken van handzeep, -gel, -lotion en een face mist van Marie-Stella-Maris. Daarnaast ontvangen zij een face moisturiser en een lip balm in de comfort bag vanaf 1 augustus.

De producten bestaan voor ten minste 96 procent uit ingrediënten van natuurlijke oorsprong, zoals shea butter, amandelolie en hazelnootolie. Daarnaast doneert Marie-Stella-Maris structureel 2,5 procent van haar omzet aan duurzame waterprojecten.

“Ik ben trots om na 1,5 tot 2 jaar testen met de nieuwe comfort bags te komen. Het is goed om te vernieuwen. We werken graag met Nederlandse merken samen en duurzaamheid is voor ons belangrijk, daar hebben we elkaar in gevonden,” zegt Paul Terstegge, EVP Inflight Services.

Presentatie nieuwe producten

De presentatie van de nieuwe producten in de Crown Lounge. Foto: KLM