EPE - Mathijs Bos, Marketing Manager van Silverjet Vakanties, voelt zich als een vis in het water bij de luxe reizen aanbieder en kan zijn ondernemers drive goed kwijt in zijn functie. Reisbizz Magazine bezocht hem thuis in Epe voor de rubriek ‘Koken met’ om meer te weten te komen over zijn ambitieuze plannen en vraagt hem naar de ontwikkelingen van de afgelopen tijd.
Na een warm ontvangst start Mathijs met koken. Tijdens het koken heeft Mathijs het receptenboek van zijn moeder opengeklapt op het aanrecht liggen met de benodigde ingrediënten netjes verdeeld in schaaltjes. De schort gaat om en de knop ook. "Ik ben een man hè, ik kan maar één ding tegelijk", verontschuldigt hij zich als we hem nog een vraag stellen. Er staat een Italiaanse ovenschotel op het menu. Een gerecht wat zijn moeder graag maakt en voor Mathijs een hele uitdaging is. "Ik maak het vanavond voor de eerste keer." Als hij niet zeker weet of er wel of geen aluminiumfolie over het gerecht moet, appt hij zijn moeder toch maar even.
Terwijl de voorbereidingen in volle gang zijn, vertelt Mathijs dat hij met veel plezier terug kijkt op zijn vliegende start bij de luxe touroperator. “Er valt nog steeds veel te leren en ik moet nog zoveel mensen leren kennen en herkennen. In de afgelopen twee jaar heb ik alle facetten van de organisatie in sneltreinvaart meegekregen. Hoe de reiswereld in elkaar zit, wat touroperating überhaupt inhoudt en het specialistische cruiseproduct. Daarvoor heb ik echt wel dingen uit mijn hoofd moeten zetten hoor. Als je jong bent, denk je dat je al heel veel weet. En gaandeweg kom je erachter dat je denkwijze misschien wel klopt, maar hoe ga je het daadwerkelijk uitvoeren?”
Eigen pad bewandelen
Volgens Mathijs zou het goed kunnen dat hij zijn ijverigheid van zijn vader heeft meegekregen. “Ik kom uit een ondernemersgezin en ken de klappen van de zweep. Dat wil niet zeggen dat ik hem achterna ga, want hij was meer op reis dan thuis. Daar bewonder ik hem in en het heeft hem geen windeieren gelegd, maar het heeft ook een keerzijde. Ik bewandel graag mijn eigen pad." Toch geeft hij aan dat de werkuren er bij hem ook gauw insluipen. "Doordeweeks ben ik echt een één pitter. Dan werk ik hard en als ik thuiskom ga ik koken en daarna sporten, kickboksen. Dan is het al snel 21:30 uur voordat ik terug ben en is de avond al bijna voorbij. Eigenlijk ben ik graag op mezelf en ga ik in het weekend samen met vrienden ergens gezellig borrelen en uiteten.”
Liever geven dan krijgen
Tijdens de gesprekken met Mathijs krijg ik het gevoel dat hij meer een 'gever' is. Wanneer ik aan hem vraag of hij zich hier in herkend bevestigt hij dit en geeft hij aan het fijn te vinden om mensen in de watten te leggen. “Geven vind ik leuker dan krijgen. Als ik een feestje geef, ben ik volgens mij degene die het meest geniet van alles."
Wil je Mathijs beter leren kennen en ben je benieuwd hoe hij zich heeft ontwikkeld bij Silverjet Vakanties? Lees dan het volledige interview in de nieuwe editie van Reisbizz Magazine.