DEN HAAG - Nu, ruim een jaar na de eerste ‘Koken met’, maken we de balans op. We concluderen dat alle personen die we hebben bezocht één passie delen: reizigers een bijzondere ervaring laten beleven.
Daarnaast dragen ze een groot verantwoordelijkheidsgevoel naar de retail, de collega’s en naar de aarde in zijn geheel zelfs. Dat is tijdens deze zomeravond in de tuin bij Natasja Eshuis, directeur van Travel Trend en NBBS Reizen, niet anders.Het recept voor vanavond heeft Natasja zelf bedacht. “Ik ben echt niet zo’n keukenprinses hoor en meer van het type grote stappen snel thuis”, lacht ze. De voorbereidingen voor het menu van vanavond zijn al getroffen en de keuken oogt opgeruimd, alles is onder controle. Er is hier sprake van orde en structuur. Dat zien we ook terug aan de goed gevulde boekenkast in de voorkamer. Alle boeken staan netjes geordend en gesorteerd bij de juiste schrijver.
Personeelstekort
Wanneer Natasja in het kort toelicht hoe een werkweek voor haar eruit ziet, lijkt deze ook volgens een vaste structuur te verlopen. Dit blijkt in de huidige praktijk anders te zijn. Het personeelstekort speelt ook haar parten en dat betekent dat ze zelf tijdelijk een hoop operationele zaken oppakt. De werkdruk ligt hoog: “Met name het weer opstarten na de coronaperiode vraagt veel van mijn mensen. Het kost meer tijd om offertes te maken en boekingen akkoord te krijgen, want er is in de zomermaanden een grote druk geweest op de beschikbaarheid van vluchten, huurauto’s en accommodaties”, vervolgt Natasja.
Wat maakt Travel Trend uniek ten opzichte van andere reisaanbieders?
“Bij Travel Trend hebben wij veel repeaters, die een bepaalde levenscyclus doormaken. Zo blijven er altijd bestemmingen die aansluiten bij een levensfase van de klant.” Met andere woorden; de markt is zo dynamisch, dat je de klant aan de hand neemt van continent naar continent, om ze steeds door hun levensloop heen andere ervaringen op te laten doen? “Dat is een mooie romantische afspiegeling”, zegt Natasja met pretogen.
Hoe houd je het voor jezelf leuk?
“Ik schrijf graag. Schrijven is voor mij echt een feestje. Bij alles wat bij mijn functie hoort en waar ik graag de verantwoording voor neem, is het schrijven een traktatie. Op vrijdag neem ik daar de tijd voor en is het een time-out moment voor mezelf. Daar moet ik voor terugschakelen van versnelling 6 naar 5 naar 4. Schrijven is mijn beloning voor wat ik van de maandag tot de donderdag heb gedaan, want je kunt altijd wel door blijven werken maar je moet jezelf ook iets leuks gunnen.”
Lees het volledige interview in het nieuwe Reisbizz Magazine.