11 augustus 2025
Thumbnail voor TikTok inspireert vakantietrends: van ‘destination dupes’ tot offline tijd

TikTok inspireert vakantietrends: van ‘destination dupes’ tot offline tijd

Opvallende trends als destination dupes en hidden gems domineren TikTok, een inspiratiebron van vele jongeren. Zo ook voor reizen, constateert TUI. Al is er ook een interessante tegenbeweging op komst: meer offline gaan.

In de constatering dat TikTok de nieuwe inspiratiebron voor reizen is staat de reisorganisatie niet alleen. Zo komen meer en meer jongeren naar reiswinkels om informatie in te winnen over reisbestemmingen die ze online, voornamelijk op TikTok, voorbij hebben zien komen.

Tegenbeweging: offline gaan

Met de campagne TUI Euro Summer stimuleert TUI reizigers om hun bijzondere reiservaringen te delen. Onder verschillende hasttags (#'s) kun je meedoen aan verschillende trends. TUI nodigt reizigers uit om hun verrassende ontdekkingen te delen via de trend 'Where I said I was going' versus 'What I discovered along the way'. TikTokkers kunnen hier aan meedoen onder de hashtag #TUIEuroSummer en maken kans op reischeques.

Of je doet juist niet mee (na online inspiratie te hebben opgedaan). Zo is er een opvallende tegenbeweging: steeds meer contentmakers benadrukken het belang van offline gaan op reis. Het verlangen naar rust en even stilstaan wordt steeds belangrijker voor reiziger - wat de redacteur van dienst enkel kan beamen.

Recente berichten