Maar liefst één miljard euro wil Düsseldorf Airport de komende jaren spenderen aan onder andere een uitbreiding en renovatie van de terminal. De investering is onderdeel van een groter plan om ‘de beste luchthaven van Europa’ te worden. “Ook Nederlandse reizigers gaan het verschil ervaren”, stellen CEO Lars Redeligx en CFO Pradeep Pinakatt in gesprek met Reisbizz.
Maar liefst één miljard euro wil Düsseldorf Airport de komende jaren spenderen aan onder andere een uitbreiding en renovatie van de terminal. De investering is onderdeel van een groter plan om ‘de beste luchthaven van Europa’ te worden. “Ook Nederlandse reizigers gaan het verschil ervaren”, stellen CEO Lars Redeligx en CFO Pradeep Pinakatt in gesprek met Reisbizz.
Regeren is vooruitzien, zo luidt het devies op Düsseldorf Airport. De huidige nummer vier van Duitsland na Frankfurt, München en Berlijn is weliswaar nog niet volledig hersteld van de coronacrisis, maar kijkt nadrukkelijk naar de toekomst met het in januari gepresenteerde Masterplan 2045. Daarin zijn de ambities en strategie voor de komende twintig jaar verankerd. Redeligx en Pinakatt vertellen trots over hun plannen als we hen spreken op de Duitse luchthaven, waar zichtbaar hard wordt gewerkt aan de realisatie van verschillende futuristische projecten.
Centraal staat de visie om tot de ‘beste luchthavens van Europa’ te behoren in de categorie tot 30 miljoen passagiers. Om die doelstelling te behalen wordt de portemonnee getrokken: Düsseldorf Airport wil één miljard euro investeren in de modernisering en uitbreiding van de infrastructuur. “Zowel voor als achter de schermen gaat er een heleboel veranderen”, belooft Redeligx.