4 juli 2025
Thumbnail voor Turespaña laat zich van nieuwe kant zien: ‘Think You Know Spain? Think Again’

Turespaña laat zich van nieuwe kant zien: ‘Think You Know Spain? Think Again’

Spanje laat zich van een verrassend nieuwe kant zien in de internationale campagne ‘Think You Know Spain? Think Again’, gelanceerd door het Instituto de Turismo de España (Turespaña). De campagne wil het traditionele beeld van Spanje als zon-zee-strandbestemming doorbreken en de aandacht vestigen op onbekende parels, lokale cultuur en slow travel.

De campagne sluit aan bij de langetermijnstrategie ‘Spanje Toerisme 2030’, die inzet op een duurzamer en verantwoordelijker toerismemodel. Door reizigers te inspireren buiten het hoogseizoen op ontdekking te gaan in minder bekende regio’s, wil Turespaña bijdragen aan een betere spreiding van toeristenstromen en meerwaarde creëren voor lokale gemeenschappen.

Een andere kijk op Spanje
‘Think You Know Spain? Think Again’ nodigt reizigers uit om hun verwachtingen over Spanje bij te stellen. De beelden tonen niet de klassieke clichés, maar zetten in op beleving, rust en authenticiteit. De campagne richt zich met name op reizigers die bewust en langzaam willen reizen, op zoek naar cultuur, natuur en onbekende routes.

De productie vond plaats in twaalf verschillende autonome regio’s en op meer dan zestig locaties in het binnenland. In de hoofdrol zien we drie type reizigers: een solo reizende jonge vrouw, een gezin met kind, en een stel zonder kinderen. De verhalen van deze personages vormen de rode draad in de campagnevideo’s, die specifiek zijn gemaakt voor digitale kanalen en sociale media zoals Instagram, YouTube en TikTok.

Samenwerking en bereik
Opvallend is dat dit de eerste campagne van Turespaña is waarin ook de Spaanse autonome regio’s nauw betrokken zijn, zowel tijdens de opnames als in de internationale verspreiding. Daarmee is het een echt gezamenlijke promotie van het 'andere Spanje'. De campagne wordt uitgerold in 21 internationale markten in Europa, Noord-Amerika en Latijns-Amerika.

Landingspagina
Alle digitale aandacht leidt naar een speciaal ontwikkelde landingspagina: www.spain.info/en/thinkyouknowspain. Hier vinden bezoekers een interactieve video en de reisroutes van de hoofdpersonen.

Recente berichten