CruiseOnline Group BV heeft een nieuw, online, cruise boekingsplatform voor reisprofessionals gelanceerd. Het white-label B2B-platform WavesOnline.com belooft de boekingsflow veel simpeler te maken voor gebruikers.
Reisbizz spreekt met Faizal Siddiqui, de man achter het platform. “WavesOnline.com is volledig White-label, je logt in en ziet meteen alle prijzen, je kunt je eigen offertes uitdraaien met jouw teksten, jouw logo’s en jouw kleuren.”
Vraag vanuit de markt
Siddiqui vertelt vol enthousiasme over het ontstaan van zijn nieuwste product. “We kregen steeds meer vragen van ZRA’s, reisbureaus en OTA’s met de vraag of zij bij ons konden boeken. Wij waren eigenlijk alleen ingesteld op Business to Consumer (B2C), maar omdat we de vraag zo vaak kregen, zijn we zo’n drie jaar geleden begonnen met de productie van een Business to Business-systeem”, zo vertelt Siddiqui over het ontstaan van WavesOnline.com. “Het is dus geboren uit vraag vanuit de markt.”
“Waar wij achter kwamen in ons onderzoek, is dat er in Nederland en België eigenlijk op een beetje een oude manier zaken worden gedaan, omdat de meeste bedrijven niet white-label werken”, zo gaat Siddiqui verder. “Je stuurt dan eigenlijk je klanten naar een andere partij. Daarnaast zagen we dat er geen prijzen worden getoond in het boekingsproces, overal staat ‘op aanvraag’. Onze kracht is dat wij eigenlijk een stelletje IT-Nerds zijn, gek van cruises. Daarom dachten we: ‘waarom bouwen we geen platform waarop je zelf alles kan doen?’.”
Wil je verder lezen over het ontstaan van WavesOnline en wat het platform voor jou als reisagent kan betekenen? Dat kan in het nieuwe Reisbizz Magazine.