Dit is een persbericht.
BRUSSEL - MGallery Hotel Collection heeft officieel haar eerste hotel in België geopend: Le Louise Hotel Brussel. Het voormalige Sofitel ligt aan de Avenue de la Toison d'Or, tussen het historische centrum en de Europese wijken. Het nieuwe hotel is een eerbetoon aan de stad Brussel, haar inwoners, architectuur en tuinen uit de hele wereld. Het nieuwe hotel heeft 159 kamers en 10 suites en richt zich op gasten die zowel voor zaken als voor vakantie de Europese metropool bezoeken. Le Louise Hotel Brussels - MGallery maakt deel uit van de MGallery Collection. De MGgallery Collection heeft meer dan 120 hotels in meer dan 30 landen wereldwijd.
Vieri Biticchi, General Manager van Le Louise Hotel Brussel: "MGallery omarmt 'Onzichtbare Luxe', een constante maar discrete aandacht voor detail, service en 'personal touch'. En dat alles in een moderne en elegante setting. De gastvrijheid van ons ervaren team in combinatie met hun lokale aanpak - 'la Belgitude' - is wat ons uniek maakt. Het stelt ons in staat gasten service van het hoogste niveau te bieden, waardoor elk verblijf onvergetelijk wordt."
Le Louise Hotel Brussel - MGallery
Le Louise Hotel Brussel - MGallery is een eerbetoon aan de stad. Het logo van het hotel is geïnspireerd op de rondingen van de bloemrijke Art Nouveau van Brussel. De naam van het hotel is een verwijzing naar de locatie: de fameuze Louizalaan. De beroemde hoofdstraat, genoemd naar Prinses Louise, is een hotspot voor mode en een bruisende straat die bekend staat om het grote aantal herenhuizen in de Haussmann en Art Nouveau stijl. Het hotel heeft een perfecte ligging: op loopafstand van het historische centrum, musea en andere bezienswaardigheden van Brussel. Vanuit elk deel van de stad is het hotel makkelijk met het openbaar vervoer te bereiken, of het nu met de metro, tram of trein is. Het hotel - met in totaal 169 kamers - ligt rond een centrale en lichte binnentuin en beschikt over een restaurant en een bar met een groot buitenterras. De 159 kamers en 10 suites hebben een adembenemend uitzicht over het park en de Avenue de la Toison d'Or. De huiselijke uitstraling draagt bij aan het unieke karakter. Naast de geweldige locatie en de elegante sfeer van het Le Louise Hotel Brussel is Mariano Van Cleve de conciërge van het hotel en tevens erevoorzitter van Les Clefs d'Or voor België, die garant staan voor een onvergetelijk verblijf en uitstekende lokale kennis.
Restaurant & Bar
Het restaurant en tevens wijnbar Maison Louise is voor iedere foodie de plek om te genieten van het beste uit de Belgische gastronomie. De gerenommeerde chef-kok Isabelle Arpin heeft een menu samengesteld waarin de schoonheid en de smaak van tuinen uit de hele wereld worden gecombineerd met een culinaire twist en een unieke vrouwelijke touch. De Mister Blue bar heeft als thema jazzmuziek en biedt de mogelijkheid tot het organiseren van muzikale evenementen zoals dj-optredens of livemuziek: een plek om de creatieve vibe van de stad te ontdekken en ervan te genieten. Groene ruimtes zijn belangrijk in Brussel en zo ook in Le Louise: het binnenterras en de tuin bieden lucht en vrijheid en de kans om de natuur aan te raken en te ontspannen te voelen - middenin de hipste wijk van Brussel.
Ontwikkeling
Le Louise is het tweede MGallery hotel in de Benelux en treedt daarmee in de voetsporen van het gerenommeerde INK Hotel in Amsterdam. Het derde Benelux-hotel van de collectie zal naar verwachting in het najaar worden geopend in het zuiden van Nederland. Accor heeft 16 MGallery-hotels in de Noord-Europese regio, tekende er nog eens drie in het laatste kwartaal van 2021 in Polen, Kroatië en Albanië bij en in de pijplijn van komende drie jaar wordt een groei van 50% van het merk in deze regio verwacht.
Camil Yazbeck, Senior Vice President Development, Accor Noord-Europa: " In de afgelopen vijf jaar heeft Accor haar merkenportfolio getransformeerd, van 16 naar meer dan 40 merken met een concentratie op hoogwaardige segmenten, waaronder ultra-luxe, luxe, premium en collectie merken. Dit is waar we vandaag de dag de groei zien. Premiummerken vertegenwoordigden 22% van onze totale pijplijn in Noord-Europa en domineerde onze ontwikkelingsstrategie in 2021. De premium merken van Accor zijn wereldwijd toonaangevend. MGallery is een boetiek collectie merk waardoor het een ideaal conversiemerk is en precies wat de gasten van vandaag zoeken, vooral in een post-COVID tijdperk. De groei van de premium merkenportefeuille in 2021 is een duidelijke weerspiegeling van de kracht van onze merken en het vertrouwen dat Accor en onze partners daarin hebben."
Accor's Noord-Europese regio omvat 31 landen van Ierland tot Rusland.