27 augustus 2025
Thumbnail voor 140 TUI-winkels vragen aandacht voor femicide

140 TUI-winkels vragen aandacht voor femicide

De crowdfundactie 'Wij eisen de nacht op' heeft inmiddels ruim een half miljoen euro opgeleverd. Met dat geld willen de bedenkers van de actie billboards door het hele land betalen om aandacht te vragen voor de veiligheid van vrouwen. Op steeds meer plekken is de actie te zien. De reiswinkels van TUI bieden de videoschermen in hun winkels inmiddels aan voor de actie. 

De actie is gestart na de moord op de zeventienjarige Lisa. Ze werd vorige week na het uitgaan in Amsterdam op de fiets naar huis om het leven gebracht. "Hoe we er ook uitzien, waar we ook zijn, hoe laat het ook is: laat vrouwen veilig thuiskomen", is de oproep van de initiatiefnemers. 

Alle 140 reiswinkels van TUI laten de slogan ‘Wij eisen de nacht op’ zien op de videoschermen in de etalage. TUI laat de slogan daar tot en met komend weekend staan. Ook op sociale media verspreidt de reisorganisatie de boodschap. 

Deze week staan veel organisaties stil bij het thema de veiligheid van vrouwen.

Recente berichten