30 december 2024
Thumbnail voor Foutje, bedankt: KLM-klanten wanen zich een dag Ultimate-lid

Foutje, bedankt: KLM-klanten wanen zich een dag Ultimate-lid

Leden van Flying Blue, het spaarprogramma van KLM, waanden zich korte tijd Ultimate-lid. In een persoonlijke e-mail werd aangekondigd dat de bewuste leden het hoogste niveau binnen het programma hadden bereikt. Helaas was het feest van korte duur.

“Gefeliciteerd, u bent nu Flying Blue Ultimate-deelnemer”, zo luidde de mail die ‘gewone’ maar ook doorgewinterde frequent flyers van KLM deze week ontvingen. “Geniet van de meest vooraanstaande Flying Blue-privileges, zoals een 24/7 Ultimate Assistant, vrije toegang tot de lounges van Air France en KLM en SkyPriority-diensten voor u en uw reisgenoten”, zo luidde de boodschap. “U ontvangt binnenkort uw bagagelabels en uw Flying Blue Ultimate-kaart. Deze status geeft u recht op de meest exclusieve voordelen.”

Op frequent flyer-fora werden al snel vragen gesteld over de mail. Was hij echt, of betrof het een hack? Of zou KLM, zo vlak voor de Kerst, strooien met gratis statusupgrades? Niets van dat alles, zo blijkt nu.

Helaas
Wie zijn of haar status opzocht op de website van Flying Blue zag al snel dat de status van het lidmaatschap niet was veranderd. KLM bevestigt nu dat de mail werd verzonden als gevolg van een technisch probleem.

“Helaas heeft u door een technisch probleem gisteren, woensdag 18 december, een foutieve e-mail ontvangen waarin u werd geïnformeerd dat u Flying Blue Ultimate-status had bereikt. Dit was onjuist. Wij willen u graag informeren dat uw huidige status ongewijzigd blijft. Wij bieden onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit mogelijk heeft veroorzaakt en vragen u vriendelijk om het bericht van woensdag 18 december te negeren”, aldus KLM donderdagavond.

Recente berichten