De decembermaand is in volle gang. Een goed moment om terug te blikken op het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar 2025. Vandaag: Gitte Tilro-Hoogendonk, Business Development Manager (BDM) bij Captain Cruise. “Kwaliteit en snelheid blijft in 2025 heel belangrijk voor ons.”
Gitte is in september vorig jaar gestart bij Captain Cruise. Door de goede sfeer voelt het bedrijf aan als één grote familie, zo vertelt ze. “We hebben met elkaar keihard gewerkt om de naam Captain Cruise nog verder op de kaart te zetten. We hebben een geweldig team met een enorme passie voor het cruiseproduct. De concurrentie is er natuurlijk volop vanuit de rederijen en de andere cruise-touroperators, maar dat geeft ons een extra drijfveer om vooruit te denken en te blijven vernieuwen.” Een voorbeeld van die vernieuwing? “Het afgelopen jaar hebben we twee cruise-beurzen georganiseerd voor onze B2B-klanten met daaraan gekoppeld een cruise-avond voor de reisagent. Zo proberen we altijd te denken hoe we de B2B- en B2C-activiteiten kunnen combineren zonder dat het elkaar in de weg zit”, aldus Gitte. “Ook op de Vakantiebeurs waren we aanwezig met een grote stand en heeft de Jong Intra Vakanties vanuit onze stand het bekende ‘frietje’ uitgedeeld. Vergeet ook niet de geweldige studiereis op de Vasco da Gama van Nicko Cruises. Meer dan 40 reisagenten hebben de mogelijkheid gehad om dit schip te ervaren of soms zelfs voor het eerst op een cruiseschip te varen.”
De reiswereld staat niet stil, vertelt Gitte gevraagd naar trends in de markt. “We zien dat klanten vaker een extra nacht boeken voor en/of na de cruise. Zo reis je op het gemak naar de bestemming en heb je genoeg tijd om de plaats te bezoeken voordat je aan boord gaat. Het oostelijk Middellandse Zeegebied wordt steeds populairder en ook de Canarische eilanden voor de winterperiode. Ook zien we dat de klanten weer langer voor vertrek reserveren.” Gitte geeft meteen een tip: “Geef dit ook door aan jouw klant als deze een speciale route wil boeken.”
Tekst gaat verder onder de foto.
Gevraagd naar populaire afvaarten hoeft Gitte niet lang na te denken. “De HAL-afvaarten vanaf Rotterdam waren heel populair. We zijn dit jaar gestart en onze eigen begeleiding op de 8-daagse afvaarten vanaf Rotterdam en een aantal tweeweekse reizen. We zien dat dit echt een meerwaarde is voor de klant die de Engelse taal niet machtig is, moeite heeft met de mobiel en het gewoon fijn vindt om een aanspreekpunt te hebben aan boord. Voor de reisagent die ook direct kan boeken bij HAL is het een overweging waard om eens aan ons te denken bij deze afvaarten, want ook in 2025 gaan we dit weer aanbieden.”
Nieuwe website
Voor Captain Cruise staan er veel veranderingen op de rol voor 2025. “Het is belangrijk om naar je klanten te luisteren, in dit geval de reisagent”, vertelt de Business Development Manager. “Het dynamic packaging systeem is enorm belangrijk en daarom hebben we ook besloten om daarin een enorme investering te doen voor 2025. Verder krijgen we rond maart volgend jaar een nieuwe website waarbij de reisagent de cruise, vlucht, hotel en transfer online kan inboeken. Onze website bevat al een enorme hoeveelheid aan content van alle rederijen, maar dit stukje technologie ontbrak nog. Ook gaan we ons team van Cruise Experts nog verder uitbreiden omdat we zien dat het cruiseproduct voor velen moeilijk is. Heel logisch, want naast alles wat je als reisagent moet weten, hebben wij 51 rederijen die we aanbieden voor klanten. Wij willen hen ook aan de telefoon en via de email optimaal kunnen helpen zodat de klant een vakantie boekt op het juiste schip en bij de juiste rederij.Ook gaan we onze eigen website www.Cruiseselector.nl en onze offerte-tool nog verder op de kaart zetten, want dit zijn uitstekende tools voor de reisagent om de verkoop te bevorderen.” Verder wil Gitte nog vaker op bezoek gaan bij reisagenten: “Het land door om nog beter te vertellen wat onze meerwaarde is voor de reisagent.”
“We hebben dit jaar een mooie brochure gemaakt met alle informatie over de rederijen en natuurlijk heel veel extra tips. Ook hebben we een brochure gemaakt voor de 'Firsttime cruiser'. Deze is heel interessant voor de reisagent en voor zijn of haar klant. Deze brochure kan opgevraagd worden via [email protected]. Ik kom ook graag op locatie om een presentatie te geven voor jouw klanten, waarvoor we samen de inhoud kunnen bepalen. Denk aan een bepaalde rederij, vaargebied of klantgroep (luxe, met kinderen of beginnende cruisers)”, sluit Gitte af.
Kortom, genoeg veranderingen in het nieuwe jaar. Toch wordt niet alles anders. “Wij gaan door op de weg die we het afgelopen jaar ook hebben gevolgd: kwaliteit en snelheid aan de telefoon en via de mail blijft heel belangrijk."