31 juli 2025
Thumbnail voor Hospitality- en Travel Rapport 2025: gasten hechten veel waarde aan personalisatie 

Hospitality- en Travel Rapport 2025: gasten hechten veel waarde aan personalisatie 

Uit het Hospitality- en Travel Rapport 2025 van betalingsverwerker Adyen, waarin 40.000 consumenten uit 27 landen zijn ondervraagd, blijkt dat 23 procent van de gasten hotels en luchtvaartmaatschappijen die sterke loyaliteitsprogramma's aanbieden verkiest boven de rest.

Dankzij technologie zijn hoogwaardige diensten die voorheen voorbehouden waren aan VIP-reizigers nu standaard geworden. Deels komt dit door de komst van AI, waar veel reisbureaus reeds op inspringen. Of zoals Phil Crawford, Global Head of Hospitality bij Adyen, het uitlegt: "De impact van AI komt neer op: personalisatie, efficiëntie en veiligheid."

Gasten verwachten meer en meer een stukje personalisatie als onderdeel van de ervaring, blijkt uit het rapport. Ze willen beloond worden voor herhaalde boekingen met op maat gemaakte promoties en aanbevelingen en erkend worden. Loyale gasten willen niet als vreemden worden behandeld. Een verbeterpunt voor veel bedrijven, merken de ondervraagden op.

Recente berichten