Tot en met zaterdag 13 december opent Koninklijke Jaarbeurs, bekend van onder meer de Vakantiebeurs, het Vakantiebeurs Café in het kader van de Winterse Wensen-campagne van NS. Reizigers stappen hier binnen in een tropisch decor dat volledig in het teken staat van Curaçao. De bezoekers van de stand kunnen deelnemen aan de Mocktail Taste Test: proef exotische alcoholvrije cocktails en breng een stem uit. Onder alle deelnemers wordt een droomreis naar Curaçao verloot.
De feestelijke aftrap vond vanochtend plaats op het activatieplein voor Starbucks. Ook de rest van de week kunnen voorbijgangers binnenlopen. “Met het Vakantiebeurs Café halen we een vleugje vakantie naar het hart van Nederland,” zegt Marleen Rompen, beursmanager van Vakantiebeurs bij Jaarbeurs. “Het is een kleine preview van wat bezoekers in januari tijdens de Vakantiebeurs kunnen verwachten: inspiratie, beleving en verrassende ontmoetingen.”
Ook Sharon Vassell, Trade Coordinator van het Curaçao Tourist Board, is blij met de samenwerking: “We willen zo veel mogelijk mensen laten kennismaken met alles wat Curaçao bijzonder maakt. Dat gaat veel verder dan het heerlijke klimaat en de 35-plus stranden. Dit is een mooie kans om een stukje van onze bekende, vrolijke gastvrijheid naar winterachtig Utrecht te brengen, vooruitlopend op onze uitgebreide deelname aan de Vakantiebeurs begin januari.”
Countdown naar Vakantiebeurs 2026
Met de stand op Utrecht Centraal is ook het aftellen gestart naar de Vakantiebeurs, die van 8 tot en met 11 januari 2026 plaatsvindt in de Jaarbeurs.