14 april 2024
Thumbnail voor LADA en Tourism Malaysia: Langkawi is een bestemming voor iedereen

LADA en Tourism Malaysia: Langkawi is een bestemming voor iedereen

Tourism Malaysia The Hague en Langkawi Development Authority (LADA) organiseerden vrijdag 1 maart een informatieve ontbijtsessie waarbij reisagenten kennis konden maken met Maleisië en eilandengroep Langkawi. Naast een heerlijk ontbijtbuffet, stonden verschillende presentaties en B2B-workshopsessies op het menu. Ook Reisbizz was aanwezig.

De reisagenten werden in het Corendon Village Hotel in Amsterdam welkom geheten met een uitgebreid ontbijtbuffet om vervolgens kennis te maken met de afgevaardigden van de toerismebureaus én de Maleisische producteigenaren. “Met dit event willen we de band tussen Nederland en Maleisië op laten bloeien”, luidt de introductie.

Wereldwijde bereik vergroten
De nieuw aangestelde CEO van LADA, Dato’ Haslina Abdul Hamid, is de eerste vrouwelijke CEO van het toerismebureau en introduceerde zichzelf aan de reisagenten met een welkomstwoord. “Graag versterken we de inspanningen om Langkawi te positioneren als de ultieme bestemming voor veeleisende reizigers die op zoek zijn naar natuurlijke wonderen en ongeëvenaarde ervaringen. We willen laten zien dat Langkawi voor iedereen is.” LADA maakt zich daarnaast op om van 5 tot 7 maart deel te nemen aan de ITB Berlijn. “We willen hiermee het wereldwijde bereik van Langkawi vergroten.”

Ms. Sharifah, Director Tourism Malaysia The Hague, vervolgde de presentaties met drie redenen om naar Maleisië te gaan: “Ten eerste is Maleisië een hele veilige en betaalbare bestemming. Ten tweede is het een heel divers land. Niet alleen qua mensen en de diverse etniciteiten, waarvan de Malay, Chinezen en Indiërs de grootste etnische groepen zijn, maar ook de attracties en bezienswaardigheden zijn divers. Tot slot is Maleisië een enorm gastvrij land. Iedereen verwelkomt je met open armen”, legt ze uit.

Wat Langkawi te bieden heeft
Voordat de B2B-workshopsessies met verschillende Maleisische producteigenaren begonnen, gaf Tourism Manager bij LADA, Dr. Azmil Munif Mohd Bukhari, een uitgebreide presentatie over alles wat Langkawi te bieden heeft. Hij liet de mooiste stranden en de leukste activiteiten zien. “Chenang Beach is het meest bekende strand van Langkawi, we beschikken over drie golfbanen en Marine Park is de beste plek om te zwemmen, snorkelen en duiken”, vertelt hij.

Het event wordt afgesloten met één-op-één-sessies met Maleisische producteigenaren om te praten over onder andere hotels en activiteiten op Langkawi. Tot slot vielen verschillende reisagenten in de prijzen.

Binnenkort verschijnt in Reisbizz Magazine een uitgebreid interview met de CEO van LADA, Dato’ Haslina Abdul Hamid, en de Director van Tourism Malaysia in Den Haag, Ms. Sharifah. Wil je meer weten over deze bijzondere bestemming? Meld je aan als Reisbizz Society lid en ontvang als eerste onze Magazines in je mailbox of op de deurmat.