28 oktober 2025
Thumbnail voor Meer dan vliegtickets: zo ondersteunt Vuelandia de reisbranche

Meer dan vliegtickets: zo ondersteunt Vuelandia de reisbranche

De reiswereld kent Vuelandia vooral als consolidator voor vliegtickets. Maar dat beeld klopt niet helemaal, benadrukt directeur Mikel van Nimwegen: “Wij zijn veel meer een facilitator. Natuurlijk bieden we tickets aan, maar daarnaast ook hotels, autohuur, groepsreizen en meer. Altijd met de focus op B2B.”

Die brede aanpak gaat hand in hand met persoonlijke service. “We kiezen er bewust voor om niet te werken met chatbots,” legt brandmanager Annemieke Seegers uit. “Reisagenten hebben vaak specifieke vragen die je niet automatisch kunt afvangen met dit soort middelen. Door onze korte lijnen belanden vragen meteen bij de juiste specialist. Dat bespaart tijd en past bij onze servicevisie.”

Expertise
Voor reisagenten, die niet dagelijks alle airlines of producten boeken, is dat verschil groot. “Wie maar één keer per jaar met een bepaalde airline werkt, kan onmogelijk van alle veranderingen en regels op de hoogte zijn. Die veranderen namelijk veel. Wij zijn daar wel van op de hoogte en delen die kennis dan ook graag. Dat is onze meerwaarde,” zegt Mikel.

Daarnaast investeert Vuelandia stevig in technologie. Het IT-team in Spanje ontwikkelt voortdurend nieuwe functies op basis van feedback uit de markt. “Reisschema’s kun je bij ons eenvoudig als pdf downloaden en de klant toesturen,” vertelt Annemieke. “Voor de reisagent zelf mét prijzen, en voor de klant zonder. Dat klinkt simpel, maar scheelt veel werk en maakt communicatie professioneler.”

Dit artikel komt uit het Reisbizz magazine Nr. 106. Wil je het hele artikel lezen? Klik dan op deze link.

Recente berichten