José Timmerman en Shirly Habets, beiden zelfstandig reisadviseur bij TUI at Home, bundelden twee jaar geleden hun krachten. Hun missie: méér bieden dan een standaardvakantie. Zo ontstond Travel Experience – een reisconcept dat persoonlijke aandacht combineert met de vrijheid van solo reizen én de gezelligheid van een kleine groep. Kortom: twee zelfstandige bedrijven die de krachten bundelen voor een label, met unieke invalshoek per reis.
Veelal ontstaan de beste ideeën wanneer je er niet naar zoekt, zo ook bij Travel Experience. José vertelt: "Op 2 maart 2020 liepen we allebei het TUI kantoor binnen om onze eigen business te starten als ZRA - los van elkaar. We kwamen elkaar vervolgens weer tegen in New York en kwamen met het idee onze krachten te bundelen. We hadden alleen nog een borrel, waar we elkaar weer tegenkwamen, nodig om te bedenken: let's go!"
Plan de campagne
Toen nog het plan. Waar is vraag naar in de markt? "Groepsreizen met een persoonlijke invulling - en fijn gezelschap. Geen standaardpakketten, maar compleet maatwerk waarbij we onze klanten meenemen in onze kennis en vooral beleving. En een niet te grote groep, wij zitten rond de maximaal 25 personen," licht José toe.
De 'geheime' formule? "Bijzondere bestemmingen, ruimte voor eigen invulling en altijd begeleiding op maat. Geen strak programma, maar wel de zekerheid van goed gezelschap en professionele ondersteuning." De eerste reizen, naar New York en Kaapstad, waren een succes volgens de ZRA's. "In Kaapstad regelden we een privé chef-kok voor de gasten: ondergaande zon, lichtjes van de stad en niemand wilde meer in de stad uiteten. Daar doen we het voor."
Unieke karakter
Dit unieke karakter kan Travel Experience voor elkaar krijgen door hun netwerk, vertellen ze. Door de jaren ervaring weten ze waar ze moeten zijn. Komende oktober staat IJsland op de planning, waar José al een aantal keer geweest is. "Voor de derde keer op rij was het binnen 2 dagen vol! We hebben al wat ideeën om te gaan doen maar peilen ook bij de reizigers zelf. Voor nu is het nog geheim, maar we zullen - door onze ervaring - niet met min 20 het Noorderlicht bekijken, maar met aangename temperaturen."
Het unieke concept is inmiddels ook opgepikt door KLM en staat deze maand in het KLM lifestyle magazine YOU. Een mooie mijlpaal voor José en Shirly, die laten zien dat reizen persoonlijker en betekenisvoller kan – en dat je samen méér beleeft, zonder in te leveren op vrijheid.