Ze bladerde met tegenzin door de Gouden Gids en belandde toevallig bij 'Cruise Travel'. Dat was het begin van een carrière die haar van Putten tot aan het hoofdkwartier van luxe rederijen bracht. Nu stuurt Suzanne in de rol van Head of Sales en Vicepresident of Sales voor Noord-Europa, het luxe cruisemerk Explora Journeys aan.
“Ik dacht: dit is toch alleen voor oude mensen?” zegt Suzanne lachend. Toch veranderde alles toen ze tijdens haar stage onverwacht mee mocht naar de doop van de MSC Opera in Frankrijk. “Ik zag dat schip en was direct verkocht. Het voelde als een hotel in het kwadraat.” Geen toeval: ze groeide op in een hotelfamilie, met een vader als hotelmanager. De drang om te reizen zat in haar bloed, alleen moest ze eerst een paar omwegen nemen.
Na een auto-ongeluk moest ze haar eerste studie afbreken, maar ze beet zich later vast in de hogere hotelschool. Via een recruiter kwam ze aan boord van de Holland Amerika Line. Drie jaar werkte ze op zee. “Een onvergetelijke leerschool.” Daarna was ze aangenomen om de reorganisaties in de hotel en wellness sector te leiden, tot Crystal Cruises op haar pad kwam. “Ik groeide door tot hoofd sales voor Europa, Afrika, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika én het Caribisch gebied.”
De pandemie zette alles op scherp. Crystal ging failliet. Maar twee dagen na het slechte nieuws plofte een contract van Explora Journeys in haar inbox. “Ze vroegen: ‘Ready to shine?’ Dat voelde zo goed. Ik kon vrijwel direct beginnen.”
Haar wijnkennis komt goed van pas bij Explora. “Onze cruises draaien om gastronomie. Alles aan boord, van fijne wijnen tot exclusieve champagnes, is inbegrepen. Klanten merken het meteen als je weet waar je het over hebt.”
Meer lezen over Suzanne? Klik hier voor het nieuwste Reisbizz Magazine.
Klik hier om member te worden van de Reisbizz Society en mis niks!