27 juli 2024
Thumbnail voor Concurrenten ACSI en camping.info gaan samenwerken in online campingboekingen

Concurrenten ACSI en camping.info gaan samenwerken in online campingboekingen

ANDELST - De twee toonaangevende Europese spelers op de campingmarkt ACSI en camping.info bundelen op het gebied van online campingboekingen hun krachten. Door de lancering van ACSI camping.info Booking zijn campings voortaan met één contract aangesloten bij de twee grootste campingplatforms van Europa.

ACSI CEO Ramon van Reine: "Met 40 miljoen bezoeken op onze gezamenlijke websites en apps bieden we campings in heel Europa een fantastische mogelijkheid hun beschikbare kampeerplekken en accommodaties te tonen en boekingen te realiseren."

Platformstrategie
Van Reine: "We brengen onze kennis op het gebied van ontwikkeling van de software samen en hebben een technisch platform gecreëerd dat op beide kanalen gaat draaien. Zo kunnen we sneller doorontwikkelen en zoveel mogelijk campings in heel Europa faciliteren. Je kunt het vergelijken met de auto-industrie waar ze ook één platform van een concern gebruiken voor meerdere automerken. Merken die richting de consument concurreren, iets wat ACSI en camping.info richting kampeerders ook zullen blijven doen." Vanaf 11 mei gaat het platform draaien. CEO van camping.info, Maximilian Möhrle, vertelt vol vertrouwen: "Ons systeem is nu al het meest complete dat de markt te bieden heeft en wordt nu we samen verder kunnen ontwikkelen alleen nog maar beter!"

Betere service voor camping én kampeerder
Al jaren bieden beide bedrijven kampeerders de mogelijkheid om online een camping te vinden. ACSI bedient kampeerders in heel Europa via onder andere Eurocampings.eu, CampingCard.com en de bijbehorende apps. Camping.info is het grootste campingplatform op de Duitstalige markt. Beide partijen zochten naar een mogelijkheid om het voor campings gemakkelijker te maken om met zo weinig mogelijk moeite boekbaar te worden voor een grote groep kampeerders. Voor Van Reine en Möhrle is een samenwerking tussen de twee familiebedrijven dan ook een logische stap. "We willen samenwerken op de vlakken waar we samen oplossingen kunnen realiseren. Zo kunnen we een betere service bieden aan zowel de camping als de kampeerder", aldus Möhrle.