25 oktober 2024
Thumbnail voor Jacqueline Degeling heeft ‘Olympisch virus’ te pakken na bezoek aan Parijs

Jacqueline Degeling heeft ‘Olympisch virus’ te pakken na bezoek aan Parijs

In de reisbranche draait het elke dag om het organiseren, regelen of voorbereiden van vakanties van anderen. Reisbizz is benieuwd waar onze lezers zelf naartoe gaan op vakantie. In de rubriek ‘waar gaat de reis naartoe’ vragen we dan ook aan reisprofessionals waar zij zelf vakantie vieren. Vandaag: Jacqueline Degeling ging vijf dagen met haar gezin naar de Olympische Spelen in Parijs.

Jacqueline is Personal Travel Agent bij The Travel Company en nu net terug van vijf dagen in Parijs met haar gezin. Het idee voor deze reis is twee jaar geleden ontstaan. De reisagent hoorde dat haar collega van The Travel Company, Jan Hein van de Watering, een hotel net buiten Parijs af zou huren om Nederlandse gasten onder te brengen. Toen Jacqueline dit hoorde, boekte ze meteen twee kamers. Het hotel dat hij heeft afgehuurd is omgetoverd tot ‘Maison de Paris-Bas’. Na de boeking van de kamers is ze in januari ook de kaartverkoop van de wedstrijden in de gaten gaan houden. En met succes.

Dag 1 - Aankomst Maison de Paris-Bas
“De accommodatie is voorzien van ruime parkeergelegenheid en prima kamers. We kregen een mooie oranje goodiebag met daarin een oranje polo en bijpassende sokken. Een goede plek om hiervandaan ons Olympisch avontuur te beginnen! Er was een mogelijkheid om oranje e-bikes te huren om naar de stad en de verschillende stadions te fietsen. Wij hebben hier onze eerste dag gebruik van gemaakt. Op de fiets bezochten we de highlights van de stad, zoals de Arc de Triomph en de Eiffeltoren."

Foto's: Jacqueline Degeling

Dag 2 - De eerste sportwedstrijd
“Woensdagmorgen, 31 juli, hebben we ons eerste sportevenement bezocht. Om 9 uur waren we bij de Eiffeltoren voor de verschillende beachvolleybalwedstrijden. Vanwege het vroege tijdstip kozen we qua vervoer voor een uber, maar dit pakte niet helemaal goed uit. De chauffeur bleek zelf niet bekend te zijn in Parijs. Uiteindelijk hebben we hem maar een handje geholpen met onze navigatie. Met enige vertraging kwamen we op de plaats van bestemming om de wedstrijd te kunnen bekijken. Dit is een geweldige ervaring. De sfeer, het weer en natuurlijk het uitzicht op de Eiffeltoren waren fantastisch. De middag gebruikten we om verder te reizen met de metro om een bezoek te brengen aan het Olympisch vuur in de Tuilerieën, het Louvre, de Notre Dame en de Sacre Coeur. Aansluitend aten we in de schilderswijk Montmartre.”

Dag 3 - Feest in het Team NL huis
“Op dag drie gingen we met de RER, die op een kwartier lopen van de accommodatie vertrok, richting stadion Paris Sud Arena om twee handbalwedstrijden te bekijken. Deze keer gingen we met de metro, waarbij alles goed was aangegeven. Er staan overal enthousiaste vrijwilligers om je de weg te wijzen en entreekaarten te controleren. Er is veel politie op de been, maar ook deze zijn heel vriendelijk en er is geen grimmige sfeer. ‘s Avonds zijn we aansluitend naar het Team NL huis gegaan voor de feestelijke huldiging van de roeiers die twee keer olympisch goud wonnen. Voor en na de huldiging traden Roel van Velzen en DJ La Fuente op, wat een feest!”

Foto's: Jacqueline Degeling

Dag 4 - Atletiekwedstrijden
“De vrijdag stond in het teken van het bijwonen van de atletiekwedstrijden in het Stade de France. Dit is een enorm stadion waar 80.000 mensen in kunnen. Een mengelmoes van nationaliteiten kun je hier vinden, die allemaal hun eigen sporters komen aanmoedigen. We hebben hier de 5000 meter van Sifan Hassan en de 4 x 400 estafette gemengd gezien die zaterdag het goud wonnen. Na afloop liep iedereen weer in een lange rustige stoet terug naar het metrostation.”

Foto's: Jacqueline Degeling

Dag 5 - Nog een paar wedstrijden meepikken op een groot TV scherm
"De laatste ochtend hebben we in het Maison de Paris-Bas de laatste poule wedstrijd van de Nederlandse handbalwedstrijd op een groot TV scherm gekeken voordat we weer naar huis reden."

Jacqueline heeft het Olympische-virus te pakken: de familie heeft het al over een trip naar Los Angeles over vier jaar, de plek waar de volgende Olympische Spelen worden gehouden. “Maar voorlopig eerst nog even nagenieten van deze prachtige ervaring!”