BADHOEVEDORP - Corendon start via haar eigen website met de verkoop van cruises en Formule 1-reizen. Sinds 2016 verkoopt de reisorganisatie hun huidige cruise- en F1 aanbod via Stip Reizen. Nu wordt dat uitgebreid naar twee labels. Corendon wil met deze stap de producten aanbieden in België en Denemarken.
“Trouwe Stip-klanten kunnen gewoon bij Stip Reizen blijven boeken, het merk verdwijnt niet”, legt Debora de Roos, directeur Marketing Corendon, uit. “We bieden deze reizen echter nu ook aan via onze Corendon kanalen, zodat niet alleen Nederlanders maar ook buitenlandse klanten van dit mooie aanbod kunnen genieten.” Volgens De Roos is de volgende stap het aanbieden van cruises zonder vliegticket, zodat klanten zelf kunnen bepalen waar ze willen opstappen.
Compleet cruisepakket
Het cruise-aanbod wordt volgens Corendon flink uitbereid. “Enerzijds met eigen vliegcharters voor cruises en anderzijds met individuele cruises. Daarnaast gaat komende winter de aandacht uit naar uitbreiding van het cruiseaanbod vanuit Dubai. Stip Reizen is al jaren marktleider in deze regio en door de toevoeging van Corendon als verkoopkanaal kan hier fors verder worden uitgebreid.” Het totale cruiseaanbod bevat volgens de reisorganisatie uiteindelijk meer dan 15.000 verschillende cruises, afkomstig van de acht grootste rederijen ter wereld. “De grootste focus blijft echter op complete pakketten liggen: inclusief vliegreis, transfers, hotels en een cruise. Daarmee onderscheiden Corendon en Stip Reizen zich in de cruisemarkt én daarbuiten.”
Oranje Tribune
Omdat Formule 1 reizen nu ook via Corendon worden verkocht in Nederland, België en Denemarken, zijn er voor de reisorganisatie meer mogelijkheden om grootschalige projecten te lanceren. Zo wordt dit jaar de eigen Oranje Tribune voor de F1 race in Abu Dhabi uitgebreid naar meer dan 6.000 zitplaatsen. “Wij organiseren deze reis al een aantal jaar zeer succesvol met Stip Reizen, en door de toevoeging van het merk Corendon zijn we in staat om in Abu Dhabi een volledig eigen tribune af te nemen: de beroemde Marina Grandstand”, vertelt Fred Verlinden, Directeur Stip Reizen. “Daar hebben we ook de beschikking over een eigen Oranje Fanzone, met (vooral) Nederlands entertainment. Uiteraard gaan we ook charters inzetten met onze eigen luchtvaartmaatschappij.”