Op donderdag 15 mei vond bij Tio Amsterdam de officiële kick-off plaats van de elfde editie van de Travel Challenge. De bijeenkomst vormde de aftrap voor de reis naar Alicante begin juni. 56 studenten van verschillende hogescholen, waaronder Breda University, Fontys, NHL Stenden en Tio zelf, kwamen samen voor een dag vol presentaties, kennismakingen en de eerste opdrachten.
Esther Gathier, manager bij Reiswerk, benadrukt het belang van dit initiatief: “We organiseren de Travel Challenge om studenten een realistisch beeld te geven van het werk in de reisbranche. Vooral voor studenten zonder toeristische achtergrond is het waardevol om te ontdekken welke mogelijkheden er zijn in deze sector. Voor velen blijkt het zelfs een opstapje naar een stage of baan.” Volgens Gathier is de kick-off daarbij essentieel: “Vandaag krijgen studenten alvast een beeld van de sector, leren ze hun team kennen en begint het echt te leven. Daardoor kunnen we in Alicante meteen goed van start gaan.”
Tekst gaat verder onder de foto.
De eerste game
Tijdens de kick-off werden de teams bekendgemaakt en gingen de studenten fanatiek aan de slag met de eerste game, onder aansturing van de coaches. Team Wit kwam als winnaar uit de bus. Daarna volgden reflectiemomenten met de coaches, waarin werd besproken wat goed ging en waar nog kansen lagen voor verbetering.
Manon Prins van Sunny Cars gaf aan dat ze het leuk vond om de studenten nu al aan het werk te zien. ''De groepjes zijn samengesteld door studenten van verschillende studies en persoonlijkheden te combineren, en daardoor vullen ze elkaar goed aan.''
Tekst gaat verder onder de foto.
Alicante
De Travel Challenge, georganiseerd door Reiswerk, vindt van 2 tot en met 6 juni plaats in Alicante. Studenten lossen daar in teams een realistische business case op die relevant is voor de bestemming. Ook dit jaar nemen diverse bedrijven deel aan het event, zoals NTG, TUI, Corendon, De Jong Intra Vakanties, Sawadee, Avila Reizen en Sunny Cars. De studenten komen uit uiteenlopende studierichtingen, van toerisme tot data en marketing.