7 november 2024
Thumbnail voor Eliane van den Huijssen (MSC Cruises): ‘Cruises hebben in Nederland veelal een ‘verkeerd’ imago’

Eliane van den Huijssen (MSC Cruises): ‘Cruises hebben in Nederland veelal een ‘verkeerd’ imago’

SCHIPHOL - Voordat Eliane van den Huijssen begon als Sales Executive bij MSC Cruises, was ze werkzaam als Product Manager bij Peter Langhout Reizen. Begin 2020 werd het bedrijf failliet verklaard en aangezien Eliane al bekend was met het cruiseproduct van MSC, heeft zij geen moment getwijfeld om te solliciteren toen de cruiserederij opzoek was naar een Sales Executive. In de rubriek SalesTalk vertelt Eliane in Reisbizz Magazine over haar functie en het cruiseproduct van MSC.

Wat was in jouw vorige functie bij Peter Langhout Reizen de reden om MSC Cruises mee te nemen in het aanbod?
“Voornamelijk de zeer goede prijs-kwaliteit verhouding en de vele doelgroepen waar het product geschikt voor is. Op de MSC-schepen kan jong en oud zich vermaken door de vele faciliteiten en het uitgebreide animatieprogramma. En door de diversiteit aan hutten, experiences en de MSC Yacht Club op veel schepen is er ook qua service en prijs voor vrijwel iedereen een goede passende keuze. Cruisen is niet uitsluitend geschikt voor de gepensioneerden en newly weds, althans niet bij ons.”

Wat moet de reisagent weten van jullie cruiseproduct?
“Reisagenten die niet veel ervaring hebben met cruisen in het algemeen zijn vaak wat huiverig, merk ik zelf, om het (actief) te boeken. En dat is ook niet zonder reden; er is een grote diversiteit aan cruiserederijen en het boeken is ook heel anders dan een pakketreis naar Spanje of Turkije. Maar het is niet bepaald hogere wiskunde en het kan heel interessant zijn om cruises actief te gaan verkopen. We zien ook dat mensen die voor het eerst een cruise maken daarna vrijwel jaarlijks terugkomen om te cruisen. Het percentage repeaters is dus hoog, net als bij de wintersport, en het is altijd fijn om te weten dat je klanten minimaal één of twee keer per jaar een vakantie bij je boeken.”

Volgens Eliane is er in Nederland dan ook een veelal ‘verkeer’ beeld van het cruisen. “Zo zou het niet geschikt zijn voor een gezinsvakantie of voetbalverenigingsuitje en is het altijd duur. MSC Cruises biedt echter cruises aan voor jong en oud, kleine en grote budgetten, zonliefhebbers en cultureel geïnteresseerden. En dat met een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.”

Wil je meer tips van Eliane over het verkopen van het MSC-product? Lees dan de hele SalesTalk in het nieuwste Reisbizz Magazine.