SANTPOORT-ZUID - Met het einde van de reisbeperkingen in zich is, is Italmania afgelopen zaterdag gestart met een nieuwe (online) reisorganisatie. Italmania richt zich op de Nederlandse en Belgische markt waarbij de beleving van Italië centraal staat. Klanten kunnen zelf een reis samenstellen met de zekerheid van een pakketreis.
Italmania heeft een aanbod aan zorgvuldige, kleinschalige accommodaties die veelal in familiebezit zijn. Initiatiefneemster Alinda van Teeckelenburgh heeft alle accommodaties persoonlijk geselecteerd. “Van mijn favoriete familiehotel aan de kust van Le Marche tot een kleurrijk vissershuisje op Burano, bij Venetië”, vertelt Van Teeckelenburgh. “Bijzonder is ook het hotel in de Castelli Romani waar ik zelf elk jaar terugkeer vanwege mijn persoonlijk band met de inmiddels negentigjarige eigenaresse en haar droomplek tegenover het zomerpaleis van de paus.”
Van Teeckelenburgh wil reizigers écht contact laten maken met Italianen en hun cultuur. “Ik heb zelf enorm veel mooie herinneringen aan het reizen in Italië. Natuurlijk door de schoonheid van de natuur, de cultuur en door het heerlijke eten. Maar het belangrijkste zijn voor mij toch de warmte, behulpzaamheid en de vrijgevigheid van de Italianen. Precies die dingen maken een reis onvergetelijk.”
Zelf aan de knoppen
Volgens de reisorganisatie hebben consumenten de mogelijkheid om zelf aan de knoppen te draaien met garanties van een pakketreis. Klanten kunnen online zelf een reis samenstellen. “Per accommodatie kies je voor een verblijf van drie, vier of zeven nachten, al dan niet aangevuld met lokale experiences”, gaat Van Teeckelenburgh verder. “Zo heb je de garanties van een pakketreis, maar dan met geheel vrije keuze in accommodaties en locaties.”
Initiatiefneemster Alinda van Teeckelenburgh.