7 september 2024
Thumbnail voor Jarig FTI viert verjaardag groots op strand Scheveningen

Jarig FTI viert verjaardag groots op strand Scheveningen

SCHEVENINGEN - Alle ingrediënten waren gistermiddag aanwezig om het 5-jarig jubileum van FTI Nederland feestelijk te vieren. Zon, zee, strand, cocktails en goed gezelschap maakten het een zeer geslaagd verjaardagsfeestje. Ruim 50 reisagenten kwamen naar beachclub Down Under in Scheveningen om samen met het team van FTI te proosten.




Joyce Akkersdijk, sales en marketingmanager van FTI Nederland, opende het feest met een welkomstwoord. Ze uitte hierin haar trots over de groei die de reisorganisatie in de afgelopen 5 jaar heeft doorgemaakt in Nederland. Akkersdijk had toen niet durven hopen dat het team zo groot zou zijn als nu.

Speeddates
Na het proosten met een frisse strawberry/mint cocktail en een tompouce gingen de speeddates van start. In korte sessies werd er informatie uitgewisseld door een aantal leveranciers, waaronder: Dubai Tourism, Visit Portugal, Go Israël, Go Turkiye, Iberostar Hotels & Resorts en Sun Siyam Resorts. Tussen de presentaties door was er gelegenheid om uitgebreid met elkaar bij te praten.

Doorgroeien
Op het strand spraken wij met Anne Raamsteeboers, productmanager bij FTI. “Wij zijn 5 jaar geleden gestart en willen heel graag verder groeien op de Nederlandse markt. In Duitsland bestaat FTI al 40 jaar, dus we hebben nog een lange weg te gaan. We hebben veel potentie en dat zien we terug in de boekingsaantallen. We hebben net als de collega’s een moeilijk jaar gehad, maar zien nu dat we zelfs beter boeken dan in 2018/2019. Ook hebben we de afgelopen periode veel geïnvesteerd in het online boekingssysteem FTI 360. Dat is initieel gebouwd om rondreizen te boeken, en is nog in ontwikkeling zodat er binnenkort ook vluchten bijgeboekt kunnen worden.”

Bestemmingen
Verder meldt Anne dat ze trots is op de goede bereikbaarheid van FTI. Dat is één van de speerpunten. “Om dat vast te kunnen houden moeten we wel zo efficiënt mogelijk blijven werken. Daar ligt een uitdaging. Ook gaan wij meer sturen op het verre product. Wij zijn al heel sterk in de Oriënt en voor wat betreft Dubai zijn wij marktleider. Daarnaast is Turkije een topbestemming voor ons, net als de bestemmingen in de Indische Oceaan. Israël hebben wij vorig jaar aan onze portfolio toegevoegd en de bestemming Saoedi-Arabië willen we verder laten groeien.”

Beachgames
Na de speeddates was het tijd voor een aantal beach games en een quiz, waarbij ‘de Reismeiden’ er met de hoofdprijs vandoor gingen; een vierdaagse reis naar Dubai in het Hilton Dubai Palm Jumeirah voor twee personen. Deze prijs is aangeboden namens Transavia, Dubai Tourism en natuurlijk het jarige FTI. Het feest werd afgesloten met een BBQ.

Klik voor een sfeerimpressie op deze link.