20 mei 2024
Thumbnail voor Kim Giling brengt klant in contact met lokale bevolking: ‘We lachen allemaal in dezelfde taal’

Kim Giling brengt klant in contact met lokale bevolking: ‘We lachen allemaal in dezelfde taal’

TERNEUZEN - Kim Giling probeert met het organiseren van haar reizen de klant een bijzondere vakantie te laten ervaren door ze in contact te brengen met de lokale bevolking. Volgens Kim zorgt dit element voor een intense belevenis en krijgt de klant een uniek kijkje in de cultuur van de bestemming. In gesprek met Reisbizz vertelt Kim hoe ze dit aanpakt en wat dit brengt voor haar consumenten.


Kim vindt het contact tussen haar klanten en de lokale bevolking erg belangrijk, volgens haar zorgt het contact voor interessante inzichten. “Je ondersteunt hen direct. Zelfs als je niks van hen afneemt. Het geld wat wordt uitgegeven komt direct bij de local terecht. Mijn ervaring is dat je elkaars taal soms niet eens hoeft te spreken. We all smile in the same language!"

Boven verwachting
Door haar eigen reiservaringen te delen probeert Kim haar consumenten te inspireren. Volgens haar staan veel klanten open voor het concept en zijn ze nieuwsgierig naar een unieke ervaring. “Ze zijn bij thuiskomst vaak vol over de ervaringen die ze hebben beleefd, ze spreken over de cultuurverschillen en hoe ze gastvrij zijn ontvangen. Wat ik het meeste terugkrijg is dat de ontmoeting zo positief en boven hun verwachting is verlopen. Want vaak speelt er toch een stukje angst voor het onbekende.”

Kim komt in contact met deze locals door vooral zelf veel te reizen, nieuwe mensen te ontmoeten en haar lokale contacten te onderhouden. “Denk hierbij aan koffiedrinken bij mijn Ethiopische vrienden, samen eten met mijn Poolse vrienden of het bijwonen van Zuid-Amerikaanse feestjes. Het zorgt allemaal voor verbinding. Wanneer mijn lokale netwerk mijn klanten introduceert zorgt dit vaak gelijk voor hele positieve reacties. Dat iemand uit Nederland of België hen wil komen bezoeken, voelt voor hen als een voorrecht. Soms loopt het hele dorp hiervoor uit", lacht ze.

Leuke ervaring van klant
Momenteel verblijven klanten van Kim in RIU in Senegal. Om ze toch nog de echte Senegal ervaring te brengen heeft ze het koppel in contact gebracht met chauffeur Boebacar. "Deze man is van de Fula-stam, net als mijn eigen man. De communicatie gaat in het Frans en vaak belt Boebacar nog even met mijn man die dezelfde Fula taal spreekt zodat alles duidelijk is. Mijn man vertaalt naar de klanten wat er besproken is, dit zorgt voor vertrouwen. Mijn klanten stuurden diezelfde avond nog een foto: 'Fantastische dag gehad met Boebacar!' Ze waren naar het strand geweest, hadden vis binnengehaald met de locals en bij de familie van Boebacar thuis gegeten."

Klanten van Kim op bezoek bij de familie van Boebacar

Dichter bij elkaar brengen van mensen
Kim vindt het geweldig dat ze doormiddel van haar werk elke keer mag bijdragen aan het dichter bij elkaar brengen van mensen. “Het ontdekken van onbekende culturen, prachtige landschappen zien en ander eten proeven: het zorgt voor meer respect en begrip voor elkaar. Het is mijn bijdrage aan meer verdraagzaamheid in onze prachtige wereld.”