12 december 2024
Thumbnail voor Nieuwe huisstijl bij Special Traffic: ‘Tijd voor een nieuwe uitstraling’

Nieuwe huisstijl bij Special Traffic: ‘Tijd voor een nieuwe uitstraling’

Heb jij het nieuwe logo van Special Traffic al voorbij zien komen? Het bedrijf is toe aan een volgende stap, vinden directeur Jur Nijman en Senior Manager Product & Sales Chris Freitag. Na de herlancering in 2020 heeft het team de reisorganisatie goed op de rit. Nu is het tijd voor een volgende fase met een geheel nieuwe huisstijl. Reisbizz Magazine ging in Monnickendam op bezoek op het kantoor van Special Traffic.

Wie al wat langer in de reisbranche werkt, kent de naam Special Traffic vast van voor de herlancering in 2020. Midden in de coronacrisis blies het team van Van Verre Reizen nieuw leven in het ‘oude’ Special Traffic merk, voorheen Tenzing Travel. Gezien de onzekere tijden besloot het team het oude logo iets aan te passen en hiermee van start te gaan. “Special Traffic is in 1977 opgericht. Sindsdien is het logo her en der aangepast, maar de basis was altijd hetzelfde. In feite stamt het logo dus uit de jaren ’80”, vertelt directeur Jur Nijman. “We wisten niet waar het heen zou gaan, toen we tijdens de coronacrisis het nieuwe Special Traffic lanceerde, dus we wilden nog niet te veel geld uitgeven aan een nieuwe huisstijl. Verder vonden we het met de start ook belangrijk om voor de herkenbaarheid hetzelfde logo te gebruiken.”

Basis blijft hetzelfde
Wat is er dan precies veranderd? “In feite is de hele huisstijl veranderd: van het logo tot de banners die we gebruiken, en van de reisbescheidenmap tot een hele nieuwe website”, gaat Nijman verder. Aan die laatste wordt nog gesleuteld. “Dat is de volgende stap en de nieuwe site komt ergens in oktober of november live te staan.”

Volgens Freitag wil de touroperator specialisme uitstralen met de nieuwe huisstijl. “Maar dan moderner dan dat het nu is. Qua DNA en cultuur veranderen we niet. De basis blijft hetzelfde: hoe we reizen aanbieden, de reisagenten te woord staan en ontzorgen. Maar dan met een frissere uitstraling. We willen het ouderwetse achter ons laten.”

Wil je meer weten over de nieuwe huisstijl van Special Traffic of heb je het nieuwe logo nog niet gezien? Lees dan nu het hele interview in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.

Recente berichten