LEIDEN - Riksja Travel gaat met technologiebedrijf Zoey de grens over en is vanaf deze maand ook beschikbaar in Engeland (Rickshaw Travel) en Duitsland (Erlebe). Afgelopen zomer startte Riksja een pilot-samenwerking met virtuele reisassistent Zoey, genaamd Riksja Tess, ontwikkeld door het technologiebedrijf.
Met deze dienst krijgen reizigers voorafgaand aan hun reis gepersonaliseerde tips toegestuurd van Tess. Hierdoor ervaren vakantiegangers volgens de reisorganistie een leukere vakantie en wordt het hen op deze manier makkelijker gemaakt. De virtuele reisassistent is naar eigen zeggen een groot succes. “Er liggen op dit vlak enorme mogelijkheden voor de branche en het is tof om op een nieuwe manier naar een klantenjourney te kunnen kijken”, aldus Rajneesh Badal van Zoey.
Voorkeuren en behoeftes van de klant
Reisassistent Tess maakt het mogelijk om opgegeven interesses van de klant op te slaan en hierop in te spelen met persoonlijke voorkeuren. Ruim 90 procent van alle klanten van Riksja Nederland maakt gebruik van deze dienst. Door Tess in te zetten verkrijgt Riksja meer inzicht in de voorkeuren en behoeftes van hun klanten, zowel vooraf als tijdens hun vakantie. “Wij zijn met Riksja altijd bezig met de volgende stap op gebied van innovatie. De klantreis staat hierbij centraal. Tess is de eerste ontwikkeling vanuit die samenwerking en wij verwachten de komende jaren hier verdere en bredere stappen in te maken. De samenwerking met Zoey zien we verder groeien naar de toekomst toe", aldus Fenny Koppen, CEO van Riksja Travel.