17 mei 2024
Thumbnail voor Silverjet 25-jarig jubileum: informatieve presentaties van luxe accommodaties in overvloed

Silverjet 25-jarig jubileum: informatieve presentaties van luxe accommodaties in overvloed

APELDOORN - Zoals geschreven in eerdere berichtgeving was Reisbizz vanmiddag aanwezig bij de viering van het 25-jarig jubileum van Silverjet Vakanties in Paleis Het Loo. Het was een dag vol met presentaties over verschillende hotels uit het aanbod van Silverjet. De dag werd afgesloten met een rondleiding door het paleis.


De aftrap van de bijeenkomst van reisagenten werd gegeven door Silverjet-oprichter en eigenaar Rob Bremer. Na zijn mooie welkomstwoorden kon de informatieve dag echt beginnen.

Allereerst nam Mathijs Bos, Marketing Manager bij Silverjet Vakanties, het woord om kort wat te vertellen over Silverjet Vakanties en wat ze in die 25 jaar bereikt hebben. Een aantal cijfers sprongen eruit. Zo verzorgt Silverjet Nederland voor ruim 7000 high-end passagiers per jaar “een zorgeloze vakantie”, aldus Mathijs. In de afgelopen jaren is de gemiddelde reissom flink gestegen naar 4.373 euro per persoon per week. In totaal werkt Silverjet nu met meer dan 800 reisbureau's en ZRA’s samen.

Ook het product van Silverjet Vakanties werd nog eens uitgelicht. Een aantal mooie paradepaardjes die worden aangeboden, is de toegang tot executive lounges op vijf verschillende luchthavens (Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Düsseldorf en Brussel), privetransfers en zelfs de mogelijkheid om te vliegen per private jet. “De sky is the limit”, volgens Mathijs.

2023
In 2023 gaat Silverjet twee nieuwe bestemmingen actief onder de aandacht brengen: Montenegro en Amerika. Ook worden er dit jaar weer verschillende studiereizen aangeboden, waaronder naar Dubai. Als laatste gaat Silverjet de reisagenten veel actiever op de hoogte houden via social media dan voorheen. Met name Facebook wordt een belangrijk communicatiekanaal.

Negen hoteliers
Terwijl er de hele middag door nieuwe gerechtjes op de tafels van de reisagenten, als onderdeel van de high-tea, werden geplaatst, kwamen er in totaal ook nog eens negen hoteliers en een gastspreker aan het woord.

Het spits werd afgebeten door een spreker van Atlantis The Royal, die vertelde over hun hotel dat op 10 februari wordt geopend in Dubai. Het bekende Atlantis The Palm is eveneens eigendom van de hotelgroep. Daarna kwamen achtereenvolgend hoteliers van Beachcomber Resorts & Hotels en Blue Palace in Kreta aan het woord.

Na de eerste drie presentaties nam gastspreker Ap Dijksterhuis het woord. Hij vertelde de reisagenten iets over wat reizen met mensen doet. Eén van de uitspraken die bijbleef was: “Onderzoek wijst uit dat je geld beter kan uitgeven aan ervaringen dan aan spullen.” Daarom is het op vakantie gaan zo belangrijk. Het zorgt er ook voor dat mensen even kunnen ontladen van de stress en hierdoor een burn-out kunnen voorkomen.

Tekst gaat verder onder de foto.

Daarna nam een hotelier van Parklane Resort en Spa in Limassol, Cyprus het woord. Na haar verhaal vertelde iemand van The Oberoi Beach Resort Al Zorah over zijn accommodatie. Dit resort ligt op 45 minuten rijden van Dubai. Daarna kwam iemand van een nieuwe opgerichte rederij aan het woord. Explora Journeys start deze zomer namelijk met haar eerste cruises.

De informatieve middag vol met presentaties werd afgesloten door sprekers van The Chedi in Muscat, Oman, Bahia del Duque in Tenerife en One&Only Resorts en Private Homes.

Ook vielen vier reisganten in de prijzen met een verblijf in vier van de eerder gepresenteerde hotels.

Na de presentaties en prijsuitreiking was het tijd voor wat ontspanning en een drankje. Ondertussen vertrokken verschillende groepjes voor hun rondleiding door Paleis Het Loo. Dit was erg indrukwekkend en wekte de interesse van vele reisagenten.

Na de rondleiding kwam het programma tot een einde. Voldaan met veel opgedane kennis vertrokken de reisagenten weer naar huis.

Bekijk onze Facebook voor een sfeerimpressie van deze memorabele dag.