17 mei 2024
Thumbnail voor Sunair brengt bezoek aan alle opnieuw geopende D-reizen kantoren

Sunair brengt bezoek aan alle opnieuw geopende D-reizen kantoren

ALPHEN AAN DE RIJN - De eerste D-reizen kantoren hebben de deuren weer geopend en de komende tijd zullen steeds meer filialen die zijn overgenomen door Prijsvrij hetzelfde doen. Linda Andeweg en Marja Bouwmeester van Sunair zijn door het hele land opnieuw geopende D-reizen kantoren langsgegaan om eindelijk weer dat persoonlijke contact te hebben. “Wij hebben de reisagent nodig.”


Zo lang het gaat, willen de dames alle D-reizen kantoren die een herstart hebben gemaakt afgaan. “Wij hebben die winkels gewoon gemist. Het is feestelijk dat die winkels weer opengaan en wij willen erbij zijn om dat met hen te delen”, vertelt Linda in gesprek met Reisbizz.nl. Op 1 juli openden de eerste zes winkels de deuren. “Toen we te horen kregen welke dat waren, hebben we een ‘welcome back’ mail eruit gestuurd, ervoor gezorgd dat ze konden boeken in ons systeem en we zijn meteen langsgegaan. Die eerste dag heb ik alleen al 450 kilometer gereden.”

Persoonlijk contact
Die feestelijke eerste dag werd ook nog eens goed afgesloten. “Ik werd meegevraagd naar een concert van Douwe Bob in het Zomertheater in Den Bosch”, gaat Linda verder. “Prijsvrij had behoorlijk wat kaarten en er waren veel collega’s die uitgenodigd waren. Zo leuk om iedereen weer te zien. Ik heb Douwe Bob niet eens horen zingen, ik was veel te druk met bijkletsen.”

Gisteren zijn Marja en Linda bij nog meer reisbureaus geweest. “Het gaat om het stukje persoonlijk contact dat we hebben gemist. Het is zo leuk om nu iedereen weer live te zien en het wordt ook zo op prijs gesteld”, zegt Linda. De dames van Sunair kwamen niet met lege handen aan bij de filialen. “We brachten een stapel met gidsen mee, want je weet ook niet wat er nog in de schappen ligt. Ook hadden we Kanjer Stroopwafels meegenomen voor de echte kanjers.”

Grootste klant
D-reizen is de grootste klant van Sunair. Het was dus voor de reisorganisatie van groot belang dat de doorstart er zou komen. “De reisagenten die werken bij de bureaus hebben al jarenlang contact met ons. Wij hebben die reisagenten nodig”, aldus Linda. “Na het faillissement vielen veel punten weg, dus wij zijn erg blij dat ze de deuren weer konden openen. Zij kennen ons maar ook ons product goed.” Volgens de sales manager hebben veel medewerkers van de reisbureaus de digitale georganiseerde studiereizen van Sunair bijgewoond. “Het is leuk om te horen dat dit een goed alternatief was.”

Sunair realiseert zich dat de focus van de consument nu vooral op het boeken van zomervakanties ligt en niet op stedentrips. “September is meestal de drukste maand als het gaat om stedentrips, dus we hopen dat dit nu weer zo is.” De komende weken staan eerst in het teken van het bezoeken van de opnieuw geopende winkels. De dames hebben samen ongeveer dertig filialen bezocht. “Morgen gaan we weer op pad”, sluit Linda af.

Op de hoofdfoto het bezoek van Linda Andeweg (helemaal rechts) bij Annemarie, Monique en Ans van het D-reizen kantoor in Halsteren.