17 mei 2025
Thumbnail voor Vakantiebeurs zet in op bereik en impact met Reismedia

Vakantiebeurs zet in op bereik en impact met Reismedia

Reismedia is officieel mediapartner van de Vakantiebeurs en Travel Trade Days 2026. De samenwerking werd onlangs beklonken door Rob Somsen, directeur van Reismedia, en Marleen Rompen, beursmanager Vakantiebeurs. Op de foto staan beiden, met de handtekeningen nog vers op het contract, symbool voor de gezamenlijke ambitie om de komende editie van de Vakantiebeurs tot een succes te maken.

De Vakantiebeurs, volledig B2C, vindt komend jaar plaats van 8 t/m 11 januari 2026. De Travel Trade Days worden als apart event op hetzelfde moment gehouden en vinden plaats op 7 en 8 januari. De Travel Trade Days vormen hét ontmoetingsmoment voor reisprofessionals. Reismedia ondersteunt met de titels Reisbizz, Zakenreisnieuws, Luchtvaartnieuws de verschillende doelgroepen.

“De Vakantiebeurs is voor veel reisprofessionals en consumenten dé aftrap van het jaar,” aldus Rob Somsen. “Het is dé plek waar inspiratie, netwerken en kennisdeling samenkomen. Dat past naadloos bij onze rol als verbindende stem tussen de reisindustrie en consumenten.” Beursmanager Marleen Rompen beaamt dat: “Met Reismedia halen we een mediapartner in huis met een hoog bereik binnen onze doelgroepen en die de branche van binnen en buiten kent. Samen willen we de Travel Trade Days nóg relevanter maken en het nieuws rondom de beurs breder onder de aandacht brengen.”

Buyers Programma
De Travel Trade Days is het toonaangevende B2B-evenement voor de reisindustrie in de Benelux, exclusief gericht op reisprofessionals. Twee dagen lang staan netwerken, kennisdeling en inspiratie centraal. Het programma biedt een dynamische mix van interactieve sessies, keynote sprekers, innovatieve productpresentaties en diepgaande debatten over de toekomst van reizen. Een belangrijk onderdeel is het krachtige Buyers Programma, dat zorgvuldig is samengesteld om waardevolle ontmoetingen tussen aanbieders en inkopers te faciliteren.

Marleen Rompen: “Binnen de Benelux bestaat momenteel geen grootschalig B2B-platform dat zich volledig richt op de reisbranche. Met de introductie van Travel Trade Days in 2026 wordt dit gat opgevuld als dé plek waar professionals uit alle segmenten van de reiswereld samenkomen om te leren, te verbinden en vooruit te kijken.”

Vakantiebeurs nieuwe vorm
Tijdens de Vakantiebeurs stappen bezoekers niet langer een hal met standaardstands binnen, maar reizen door thematisch ingerichte wereldzones vol sfeer, geuren, muziek, workshops en culinaire belevingen. Voor consumenten betekent dit een inspirerende ontdekkingsreis en verrassende ontmoetingen met nieuwe culturen. Exposanten profiteren van een vernieuwd beursmodel waarin merkbeleving centraal staat, met focus op storytelling, activatie en thematische integratie in plaats van standaard standbouw. Dankzij dit full-package concept wordt niet alleen de zichtbaarheid vergroot, maar ook de investering efficiënter ingezet. Reismedia ondersteunt de Vakantiebeurs met het Triptalk Magazine als medium.

Ambitie om te blijven vernieuwen
De samenwerking tussen Reismedia en de Vakantiebeurs krijgt onder meer vorm in redactionele artikelen, interviews met sprekers en deelnemers, en uitgebreide verslaggeving voor en na het evenement. Ook wordt er gezamenlijk ingezet op de zichtbaarheid van nieuwe thema’s zoals duurzaamheid, technologische innovatie en niche-reizen.

Met dit mediapartnerschap benadrukt de Vakantiebeurs de ambitie om te blijven vernieuwen en relevanter te zijn voor zowel de consument als de reisprofessional. “We bouwen aan een beurs waar beleving en inhoud hand in hand gaan,” aldus Rompen. “En daar hoort een sterke mediapartner als Reismedia absoluut bij.”

Recente berichten