Dit is een persbericht.
De Netherland-America Foundation (NAF) en de Corendon Group kondigen samen met trots de tweejarige sponsorovereenkomst aan voor het gerenommeerde NAF Ball in New York. De NAF zet zich al meer dan 100 jaar in voor het bevorderen van de educatieve, culturele en zakelijke relaties tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Verenigde Staten. Voor Corendon is de sponsoring van het NAF Ball een prachtige gelegenheid om de hotels en resorts van het merk op Curaçao te promoten op de Amerikaanse markt, waaronder het Mangrove Beach Resort, het Livingstone Jan Thiel Resort en het binnenkort te openen The Rif at Mangrove Beach Corendon Curaçao. Duurzame gastvrijheid en de Caribische sfeer staan hierbij centraal.
Het NAF Ball, dat dit jaar op 17 november wordt gehouden in het Plaza Hotel in New York, is het belangrijkste evenement voor fondsenwerving voor de NAF. In lijn met voorgaande jaren worden tegen de 500 vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, ambassadeurs en hoogwaardigheidsbekleders verwacht. Dit jaar is duurzaamheid het thema van het bal. Op de avond voorafgaand aan het bal, op donderdag 16 november, zal dan ook in de Harvard Club in Manhattan een Business Seminar worden gehouden, met een panel van deskundigen die verschillende duurzaamheidsaspecten in de horeca branche zullen bespreken.
Nieuw hoofdstuk
"De samenwerking met Corendon markeert het begin van een nieuw hoofdstuk voor de NAF. De Caribische invloed op het bal geeft een nieuwe inpuls aan onze belangrijkste fondsenwerver van het jaar. Het is bovendien een viering van wat het betekent om Nederlander te zijn, van ondernemerschap tot wereldwijde Nederlandse invloeden," zegt voorzitter van het NAF Bal organisatiecomité, Jurjan Wouda Kuipers. "We zijn trots op de samenwerking met Corendon en om Corendon op deze manier in staat te stellen om het baanbrekende werk dat zij doen op het gebied van duurzame gastvrijheid onder de aandacht te brengen."
Promoten
Voor Corendon is de sponsoring van het NAF Ball een prachtige gelegenheid om de hotels en resorts van het merk op Curaçao te promoten, waaronder het Mangrove Beach Resort, het Livingstone Jan Thiel Resort en het binnenkort te openen The Rif at Mangrove Beach Corendon Curaçao. Atilay Uslu, oprichter en CEO van Corendon Hotels & Resorts: "Onze samenwerking met de Netherland-America Foundation is onderdeel van onze missie om het aantal bezoekers aan onze Curaçao resorts vanuit Noord-Amerika te laten groeien." Uslu merkt ook op: "Onze drie resorts op Curaçao bieden een scala aan vakantiemogelijkheden, van familiereizen tot luxe accommodaties." Op het bal komt dit tot uiting in Caribisch geïnspireerde gerechten, consumpties en swingende muziek.
Duurzaamheid
Een integraal onderdeel van de bal sponsorovereenkomst is het verbinden van de Corendon naam aan een NAF Fulbright Scholar op het gebied van duurzaamheid. "Met de steun van Corendon kunnen we een extra Fulbright-beurs geven aan een jonge ambitieuze student voor een duurzaamheidsstudie op masterniveau ", zegt NAF-bestuursvoorzitter Andy Bender. "De gewilde NAF Fulbright-beurs is karakteristiek voor onze missie. De samenwerking met Corendon, niet alleen voor de beurs, maar ook voor onze educatieve missie is iets wat we allemaal kunnen vieren."