In Portugal kwam zaterdag een eind aan de Travel Challenge. “De challenge was ook dit jaar weer een doorslaand succes”, vertelt Frank Radstake in het dorpje Monchique aan Reisbizz. “Eigenlijk moeten alle bedrijven die zich hebben aangesloten bij de ANVR bij dit evenement aanwezig zijn. Het is gewoon een no-brainer.”
De Travel Challenge wordt jaarlijks georganiseerd door arbeidsmarktfonds Reiswerk om nieuw talent te werven en studenten bekend te maken met de reisbranche. Maar ook voor bedrijven is deze week een uitgelezen kans om met potentiële nieuwe werknemers in contact te komen. Dat vertelt Frank Radstake zaterdag na de challenge. “Vanuit Reiswerk organiseren we jaarlijks meerdere evenementen om de aantrekkelijkheid van de branche duidelijk te maken aan studenten: de potentiële nieuwe werknemers van onze branche. Maar dit evenement steekt er écht bovenuit. Er is zoveel interactief contact tussen de studenten en de aanwezige reisbedrijven. Ook is er is elk jaar enorm veel aandacht voor de challenge en daarom bereiken we veel meer studenten dan de 64 studenten die meegedaan. We houden er veel ambassadeurs aan over.”
“Bij een normale sollicitatieprocedure moet je door middel van een paar gesprekken iemand beoordelen”, gaat Radstake verder. “Bij de Travel Challenge zie je als werkgever meteen hoe de studenten, die allemaal in het derde of vierde jaar van hun studie zitten, zich in een ‘werkomgeving’ gedragen. Dit moet eigenlijk een no-brainer zijn voor ANVR-aangesloten bedrijven om goede, nieuwe mensen te vinden die niet alleen vanuit toerisme-opleidingen komen, maar ook om uit andere opleidingsrichtingen. Kortom, eigenlijk moeten alle reisbedrijven gewoon meedoen aan dit evenement.”