21 november 2024
Thumbnail voor Corendon CEO Gunay Uslu: open en eerlijke feedback zorgt ervoor dat we kunnen groeien  

Corendon CEO Gunay Uslu: open en eerlijke feedback zorgt ervoor dat we kunnen groeien  

Een selecte groep reisondernemers vertrok vorige week met Corendon naar Turkije. Het idee voor deze 'VIP-trip Alanya' ontstond na de afgelopen editie van de Vakantiebeurs, waar veel mensen persoonlijk kennis wilden maken met kersvers Corendon CEO Gunay Uslu. Deze ontmoetingen verliepen vluchtig, en hoewel er werkbezoekjes waren ingepland om nader kennis te maken, bleven deze door de drukte in veel gevallen uit. “Wat is er mooier dan samen met een groep reisondernemers op reis te gaan, Alanya opnieuw te ontdekken, en tegelijkertijd de samenwerking te verdiepen?” 

 

Tijdens de reis stelde Gunay Uslu zich open voor feedback. “Dat is essentieel, want we zijn hier om te ontdekken hoe we elkaar kunnen versterken. Het is belangrijk dat iedereen het gevoel heeft dat de samenwerking wederzijds voordeel oplevert. Er zijn mooie ideeën naar voren gebracht, maar ook kritiekpunten, vooral met betrekking tot administratieve processen en IT. Dit soort open en eerlijke feedback zorgt ervoor dat we kunnen groeien.”

Direct ondernemen
Opvallend was de actiegerichtheid tijdens deze reis. “Al op de eerste dag werd me gevraagd waarom er geen vluchten naar winterzonbestemmingen worden aangeboden vanaf regionale luchthavens zoals Eelde en Maastricht,” vertelt Uslu. "Na overleg met het team bleek iedereen enthousiast. Dit idee werd meteen opgepakt, en we werken nu hard om het te realiseren: vanaf 20 december zullen er wekelijkse vluchten naar Hurghada, Egypte, vertrekken vanaf deze regionale luchthavens."

Verdomhoekje  
Uslu: “Hoewel ik altijd een warm hart koester voor cultuur en media, zie ik reizen ook als een vorm van cultuur. Het ontdekken van nieuwe bestemmingen maakt je rijk. Ik vind het belangrijk dat we blijven koesteren dat mensen de kans hebben om op vakantie te gaan, of dit nu ver weg is of dichtbij. Mensen werken het hele jaar hard om die ene week of misschien twee weken op reis te kunnen. Het is zo jammer dat we met de sector in het verdomhoekje zitten."

Het is zo jammer dat we met de sector in het verdomhoekje zitten.

Op de vraag of deze VIP-reis een terugkerend evenement wordt, antwoordt Uslu volmondig 'ja': “Ik zou hier graag een traditie van maken met deze groep, waarbij de samenstelling kan wisselen. Wel met de voorwaarde dat niet alleen directies deelnemen, maar ook medewerkers. Deze reis was inspirerend en bevestigde hoe belangrijk het is om te investeren in verbinding en solidariteit binnen onze sector. We hebben elkaar nodig. En wat ik zo mooi vond? De harmonie die ik heb ervaren in deze toch competitieve sector met lage marges. Men gunt elkaar wat.”  

Een select gezelschap van ondernemers  
Het reisgezelschap dat met Uslu naar Turkije ging, bestond uit een diverse groep reisondernemers waaronder jonge professionals, mannen, vrouwen, zelfstandig reisagenten en collega’s van hoofdkantoren. "Door de variatie krijg je verschillende perspectieven en hoor je nieuwe ideeën. Dat maakt de reis zeer waardevol.”

De genodigde reisondernemers voor de reis waren: Natascha Visser van Travelstore, Arjan Dijkshoorn van VakantieXperts De Reiszaak, Arjan Kastelein van Personal Touch Travel, Tessa de Roode en Chris Hendriks van Travel Counsellors, Jan Nijenhuis van Reisbureau Woerden en Breukelen, Ellen Wigbers van Travel Club, Arnoud Meijer van DTA, Bert Thijssen van Pelikaan Group, Roeland van den Oever van TravelXL Katwijk, Angela Grooteman van Travel Club, Gerda Klooster en Leonie Wünker van Klooster Reizen, Joyce Fonteijn en June Roemer van Kupers Reisinfo en Reisbureau Schoenmaeckers, Erik van der Waard van Internoord Travel Group.