Wie aan Colombia denkt, denkt aan bijzondere steden, prachtige natuur, fantastische stranden en... koffie. Reden dat landen specialist Special Traffic twee koffieproeverijen met Colombiaanse koffie organiseerde in Amersfoort. Vandaag slurpte Reisbizz mee.
Een groep van zo'n 35 reisagenten werd donderdag in winkel/restaurant Het Lokaal in Amersfoort hartelijk ontvangen door het team van Special Traffic. Na een eerste kop koffie kregen de agenten een presentatie over Colombia. Patrick Goorhuis, Sales Executive Retail, opende de dag met een kort welkomstwoord. Patrick stond stil bij de nieuwe site van moederbedrijf Van Verre Reizen en liet weten dat de nieuwe website van Special Traffic half december 'live' gaat. De Sales Executive stond ook even stil bij de grote groei die Special Traffic de laatste jaren heeft doorgemaakt. "We zitten nu op 48 landenspecialisten, terwijl we een paar jaar geleden zijn begonnen met tien. We zijn enorm trots op deze operationele en financiële groei."
Praktische zaken
Daarna kreeg specialist Judith het woord voor een presentatie over Colombia. Eerst even de praktische zaken: "Onze partner Air Europa vliegt dagelijks van Madrid naar Bogota en zes keer per week naar Medellín." Verder komen onder andere vaccinaties, routes, geldzaken, de veiligheid en paspoort & visum aan bod tijdens de interessante presentatie. Special Traffic werkt liever met kleinschalige boetiekhotels dan met grote hotelketens. "Dan weten we zeker dat het geld bij de lokale bevolking terechtkomt", zo vertelde Judith aan de aanwezigen. In een vogelvlucht liep Judith vervolgens langs bijzondere excursies en leuke accommodaties in heel Colombia, die door de reisagenten gretig op de foto werden gezet. De excursies die werden uitgelicht variëerden van stadstours, wandeltochten en safari's tot een 35 kilometer-lange downhill-mountainbike tocht "Echt iets wat Nederlanders leuk vinden: fietsen en iets wat de buren niet hebben gedaan."
Tekst gaat verder onder de foto.
Bakkie pleur
Na een uitgebreide lunch werd de groep meegenomen naar de koffieproeverij. Wie dagelijks uit een koffieautomaat z'n 'bakkie pleur' haalt, staat waarschijnlijk niet stil bij de gelaagdheid, balans, zoetheid of body die koffie biedt. Door flink te slurpen aan de verschillende soorten koffie leerden de agenten meer over koffie en gelijktijdig over de bestemming Colombia.
Patrick Goorhuis liet aan het eind van het evenement weten erg tevreden te zijn. Ook de eerdere proeverij op 10 oktober was een succes. "De reacties zijn heel positief over deze twee dagen. Erg fijn om alle opgewekte reacties te horen. Zo combineren we een lekkere en gezellige activiteit met een inhoudelijke bestemmingspresentatie. Volgend jaar organiseren we - in samenwerking met Air Europa - een studiereis naar Colombia. Meer informatie over deze reis volgt later."
Special Traffic heeft eerder deze maand een derde bestemmingsspecial uitgebracht in samenwerking met Reisbizz Magazine. Deze keer staat Latijns-Amerika, en dus Colombia, centraal. Klik hier voor de special!