Sinds begin juni heeft de Lufthansa Group in Nederland een nieuw boegbeeld: Anja Lehmann. Ze is verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten van de luchtvaartgroep in ons land. De liefde voor de luchtvaart is haar met de paplepel ingegoten, vertelt ze aan Reisbizz.
Vanuit het kantoor op Schiphol stuurt Lehmann de verkoop aan van alle maatschappijen binnen de Lufthansa Group die hier actief zijn: Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS en Brussels Airlines. Hoewel Lehmann is aangesteld op basis van haar expertise, sluit haar benoeming naadloos aan bij het voornemen van de Lufthansa Group om meer vrouwen in leidinggevende functies te plaatsen. Onlangs bereikte de groep het doel van 25 procent vrouwelijke managers: een mijlpaal binnen de ‘25by2025’-ambitie van wereldluchtvaartorganisatie IATA.
Voordat Lehmann (42) op Schiphol neerstreek, werkte ze al jaren binnen andere divisies van de Duitse luchtvaartgroep. Na haar MBA aan de Universiteit van Mannheim begon ze in 2008 als consultant in marketing en sales binnen de consumentengoederenindustrie. In 2014 maakte ze de overstap naar Lufthansa Group, waar ze diverse rollen vervulde in Europa en de Verenigde Staten. Zo was ze onder andere Key Account Manager bij Lufthansa Technik in Hamburg en Regional Manager Sales en Handling bij Lufthansa Cargo in Boston. Een logische loopbaan, zou je zeggen, aangezien haar vader carrière maakte bij Lufthansa als gezagvoerder. “De luchtvaart zit in mijn DNA”, aldus Lehmann.
Verder lezen? Klik hier voor het hele verhaal.
Meer van dit soort verhalen lezen? Word member en ontvang elke maand het nieuwste magazine op je deurmat.