De verhoging van het aantal vluchten tussen Nederland en Curaçao legt TUI geen windeieren. In augustus kondigde het bedrijf aan komende winter vaker dan ooit naar het Caribische eiland te gaan vliegen. De boekingen lopen volgens topman Arjan Kers storm.
Vooral rond Kerst ligt het aantal vluchten ongekend hoog: TUI fly vliegt tijdens de feestdagen zeventien keer per week van Schiphol naar luchthaven Hato op Curaçao.
Sinds de aankondiging van de 30 extra vluchten (circa 9.000 stoelen) voor de winter, is de belangstelling volgens Kers alleen maar verder toegenomen. “De verkoop verloopt onverminderd sterk en bevestigt de enorme aantrekkingskracht van Curaçao op de Nederlandse markt”, zegt hij in gesprek met onze zustersite Luchtvaartnieuws.nl.
Curaçao behoort tot de top-5 verre bestemmingen van de internationale TUI Group, die volgend jaar het eerste eigen TUI Blue-hotel opent op het eiland. “Dat wordt ons nieuwe vlaggenschip, en zal niet alleen de merkpositionering van TUI op Curaçao versterken, maar ook het eiland als bestemming méér exposure geven, zowel binnen Europa als op andere internationale markten”, zegt Kers.
Reisbizz Society Verdiep-leden lezen het volledige artikel op Luchtvaartnieuws.nl.