Schiphol heeft er een opvallende nieuwe horecaspot bij: The Wanderer, een restaurant en cocktailbar in Lounge 1 met plek voor zo’n 240 gasten. Reizigers kunnen hier de hele dag terecht voor wereldse gerechten, cocktails en een dosis reisinspiratie.
Het concept van The Wanderer is geïnspireerd op de energie van internationale steden als Amsterdam, Londen en Barcelona. Het interieur is extravagant en een tikkeltje surrealistisch, met onder meer een art-deco kroonluchter, een glanzende cocktailbar en vitrines vol reis-souvenirs. De bar fungeert als de ‘woonkamer’ van een fictief personage (The Wanderer) die zijn avonturen en ontdekkingen van over de hele wereld met bezoekers deelt.
Volgens Arthur Reijnhart, Chief Commercial Officer van Schiphol, draait het om meer dan eten en drinken alleen: “The Wanderer is een ervaring die reizigers verrast. Het biedt een plek om te ontspannen, ontmoeten en genieten. Dit is precies de beleving die wij reizigers willen meegeven tijdens hun reis. Hiermee maken we van Schiphol niet alleen een efficiënte, maar ook een aantrekkelijke en inspirerende luchthaven."
Naast een internationale menukaart en een uitgebreide cocktailselectie biedt The Wanderer ook live dj-optredens, een photobooth en zelfs een vendingmachine met alcoholvrije cocktails to-go. Het concept is ontwikkeld in samenwerking met Avolta, marktleider in travel hospitality & retail, en de Dutch Cocktail Club, een groep jonge creatieve ondernemers.
De opening van The Wanderer maakt deel uit van de grootschalige vernieuwing van Lounge 1, het gebied achter de securitycheck voor Europese vluchten. De lounge is uitgebreid van 19.000 naar 24.000 vierkante meter en telt nu 23 nieuwe retail- en horecaconcepten.