WILLEMSTAD - Hoewel de populariteit van Curaçao enorm aan het toenemen is, willen de leiders van het eiland het toeristische product gaan uitbreiden. Zo willen ze niet blijven hangen op het post-pandemische succes van de Antillen.
Ruisando Cijntje, de minister van Economische Ontwikkeling in Curaçao, gaf aan dat het herstel van toerisme goed verloopt. Volgens hem is de belangstelling voor investeringen in hotels en toeristische attracties groot en ligt het toekomstige succes van het eiland in het leveren van brede en gevarieerde ervaringen.
De cultuur en de geschiedenis van het eiland zijn hierbij van cruciaal belang. Het verkopen van “zand, zee en zon” is niet meer voldoende en een band opbouwen met bezoekers heeft volgens Cijntje prioriteit. “Ik werk aan nieuwe ervaringen. Curaçao is speciaal, het heeft zijn eigen smaak. Onze mensen zijn geweldig en we hebben een eigen geschiedenis te vertellen. We hebben een originele keuken en naar eigen mening denk ik dat we een uniek product hebben”, aldus minister Cijntje.
Het Curaçao Tourist Board (CTB) meldde onlangs meer dan 400 duizend bezoekers in de eerste tien maanden van 2022. Dit zijn ruim 19 duizend extra bezoekers ten opzichte van dezelfde periode in 2019. De meeste toeristen die een bezoekje brengen aan Curaçao zijn voornamelijk afkomstig uit Nederland, de Verenigde Staten en Colombia.