23 november 2024
Thumbnail voor Michel Houmes benadrukt: Buro Scanbrit levert nog altijd maatwerkreizen

Michel Houmes benadrukt: Buro Scanbrit levert nog altijd maatwerkreizen

AMSTERDAM - Zijn roots liggen in de mooie provincie Zeeland – Vlissingen om precies te zijn – maar inmiddels woont Michel Houmes alweer twintig jaar in Brabant. De afgelopen jaren is er veel veranderd en is zijn rol bij Buro Scanbrit geëvolueerd tot Manager Retail & New Business. In Reisbizz Magazine vertelt Michel in de rubriek SalesTalk over het bedrijf en zijn functie.

Michel werkt inmiddels zeventien jaar bij Buro Scanbrit. “In al die jaren is het zeker nooit saai geweest. Diverse ‘uitdagende’ situaties, zoals een economische crisis met veel faillissementen van o.a. reisagenten als gevolg of een aswolk. Maar uiteraard heb ik ook veel mooie momenten mee mogen maken, waaronder veel studiereizen, beurzen en evenementen.” De afgelopen jaren is er veel veranderd en is Michels rol binnen de organisatie geëvolueerd tot Manager Retail & New Business voor Buro Scanbrit. “Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor de verkoop van Buro Scanbrit via het indirecte/B2B verkoopkanaal in Nederland en sinds een aantal jaren ook in België, waar Buro Scanbrit inmiddels door ruim 200 reisbureaus wordt verkocht.”

Tijdelijke noodgreep
De meeste reisagenten kennen Buro Scanbrit als een flexibele touroperator waar je ook voor advies en maatwerk kan aankloppen. Door de extreme drukte heeft de organisatie echter dit jaar een rem moeten zetten op het aannemen van maatwerk. “Een beslissing die ons allen aan het hart ging. Maar het was écht noodzakelijk om niet volledig vast gaan te lopen.”

Het team is inmiddels weer aangevuld met nieuwe collega’s wat zorgt voor meer lucht. Maar door de tijdelijke noodgreep is bij veel reisagenten het idee ontstaan dat Buro Scanbrit geen maatwerk meer leveren. “Dat is begrijpelijk en heel jammer, maar zeker niet juist! Veel (rond)reizen uit ons aanbod (en dat zijn er best veel) kunnen namelijk nog steeds aangepast worden. Wanneer een bestaande (rond)reis niet volledig aansluit bij de wensen van de klant, kun je vaak met enkele kleine aanpassingen de reis wél op maat maken.” Michel raadt de reisagent dan ook aan om eerst naar de bestaande reizen uit het assortiment te kijken. “Natuurlijk streven we er naar om de klant koning te laten zijn, maar het is niet altijd noodzakelijk om van A tot Z een reis op maat samen te stellen. Waarom zou je het wiel immers weer opnieuw uitvinden? Het bespaart je enorm veel tijd en alsnog kun je je klanten een mooie en passende reis aanbieden.”

Wil je weten hoe Michel zeventien jaar geleden terecht is gekomen bij Buro Scanbrit of welke tips hij voor reisagenten heeft? Lees dan de hele SalesTalk in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine.