SCHIPHOL - Reizen met het vliegtuig; enerzijds het leukste wat veel vakantiegangers kunnen bedenken, aan de andere kant kan het soms behoorlijk wat stress opleveren. Zeker in deze tijden van grote drukte op de luchthavens. Bagageservice Luggo vertelt in de nieuwste uitgave van Reisbizz Magazine dat zij een groot deel van die stress kunnen wegnemen.
Luggo zorgt ervoor dat de koffers voor de reis bij de klant thuis worden ingecheckt en vanaf daar worden getransporteerd naar de luchthaven. Op de eindbestemming pakken reizigers de koffers weer van de band. Volgens de bagageservice neemt dit een groot deel van de stress weg. “De grootste bottleneck die reizigers ervaren ligt op de luchthaven zelf. De lange wachtrijen voor de incheckbalies van de vliegmaatschappijen en touroperators en daarna nog die van de security.”
Onderzoek laat zien dat vliegreizigers pas kunnen ontspannen ná de drop-off van hun bagage en met de nodige checks die daarbij horen. Er ontstaat ruimte en tijd voor het drinken van een kopje koffie, shoppen en relaxen voordat zij naar de gate gaan. “De vakantie is dan echt begonnen.”
Eureka-moment
Dat gevoel van vrijheid en plezier wil Luggo al veel eerder in het proces bieden aan de klant, aldus Raoul Nijhof, oprichter van Luggage Care, het moederbedrijf achter Luggo. Hij had een paar jaar geleden een eureka-moment met zijn compagnon: we halen ‘gewoon’ de incheckbalie naar de voordeur. Luggo was geboren. “Wij waren direct overtuigd dat dit dé toekomst is. Reizen 5.0.”
Sinds enkele maanden kom je Luggo tegen op social media en sinds kort promoten ook Transavia e Corendon deze service.
Lees het hele artikel over de bagageservice in de nieuwste uitgave van het Reisbizz Magazine.