AMSTELVEEN - KLM voert de capaciteit komende winter flink op en voegt zes nieuwe verre bestemmingen aan het routenetwerk toe, waaronder Phuket, Cancun en Orlando. Met de routes richt de luchtvaartmaatschappij zich nadrukkelijk op de toeristische markt, meldt directeur KLM Nederland Harm Kreulen aan deze site.
KLM is bezig zich langzaam te herstellen van de coronacrisis en kijkt daarbij naar markten waarvan verwacht wordt dat ze het snelst zullen herstellen. Daarbij gaat het vooral om toeristische bestemmimgen. Deze zomer vliegt de maatschappij al op enkele nieuwe Europese bestemmingen als Mallorca, Dubrovnik en Verona.
In het komende winterseizoen (startdatum: 31 oktober) zoekt KLM het aanzienlijk verder op, en mikt daarbij op bestemmingen die toevalligerwijs in een ver verleden deel uitmaakten van het routenetwerk van Martinair: Phuket, Mombasa, Orlando, Cancun, Bridgetown en Port of Spain. De vliegschema's zien er als volgt uit.
KLM zegt zich ten doel te hebben gesteld om klanten een zo groot mogelijk netwerk aan te bieden. “Het plannen van het netwerk gebeurt flexibel, zodat KLM snel kan inspelen op marktkansen”, meldt het bedrijf.
Oude niveau
Met deze uitbreiding is het bestemmingennetwerk weer bijna terug op het niveau van voor COVID-19, maar nog wel met minder capaciteit en frequenties en toestellen. “Zodra de vraag groter wordt, voeren we meer vluchten uit en/of zet KLM grotere toestellen in.”
Alle nieuwe bestemmingen worden aangeboden gedurende het winterseizoen, dat duurt van 31 oktober 2021 tot en met 26 maart 2022.
Een overzicht van de vliegtijden van alle nieuwe winterbestemmingen van #KLM op een rij. pic.twitter.com/Gvhrj2cMqf
— Luchtvaartnieuws.nl (@luchtvaart) May 26, 2021