SCHIPHOL - Reisbizz Magazine-columnist Harri Theirlynck hoorde zijn buren zeggen: ‘We moeten morgen vliegen’. “Heel de straat dacht: ‘Arme sloebers’.” Zo ver is het gekomen volgens Harri, die doffe berusting van het gaat vast fout. In zijn nieuwste column concludeert Harri waar hij al langer bang voor is: “We zijn het onbezorgde plezier van het product Reizen aan het verkloten.”
“Tja, vliegen. Mijn Wet van Vertraging luidt: ‘De ergernis over vertraging is omgekeerd evenredig aan de grootte van het vervoermiddel.’
Je vliegreis van Nice terug naar Nederland ’s nachts - in je nietsvermoedende slaap - genadeloos gecanceld? En de dag daarop weer? Tja, dat moet je zo langzamerhand toch weten als je per se wilt vliegen.
Eigen schuld
‘Eigenlijk is het gewoon onze eigen schuld’, zei mijn meereizende schoonmoeder hulpvaardig. Met zulke klanten heb je als luchtvaartmaatschappij geen vrienden meer nodig.
We verkochten aan de Côte d’Azur onze nieren, boekten twee extra nachten hotel en kochten bij de concurrent vier verse vliegtickets vanaf Marseille voor de prijs van een kleine elektrische auto. Die tickets werden 12 uur later afgezegd. ‘Een foutje in het systeem, met onze excuses.’
Tja. Zo gaat dat, zeiden we berustend. We huurden bij een ongunstige Niçoise garage het oudste Peugootje dat er was en reden met de opgevouwen grootouders achterin in 15 uur naar Amsterdam. De autoverhuurder is van onze drop-off kosten stil gaan leven, vernamen wij.”
Wil je weten waarom Harri bang is dat we “het product Reizen aan het verkloten” zijn? Lees dan zijn hele column in de laatste uitgave van Reisbizz Magazine.