21 november 2024
Thumbnail voor Jeroen Otto (TUI): groei naar 140 ZRA’s binnen een jaar

Jeroen Otto (TUI): groei naar 140 ZRA’s binnen een jaar

RIJSWIJK – Tui at Home moet binnen een jaar bestaan uit 140 ZRA's, dat is de wens van Jeroen Otto die de leiding heeft over TUI's ZRA-organisatie. Op dit moment zijn dat er 128. De focus ligt volledig op kwaliteit in plaats van kwantiteit, meldt Otto in een uitgebreid interview in het nieuwe Reisbizz Magazine.

Tijdens een interview met Otto in 2020 noemde Otto het zelfde streefgetal.

“Er is sindsdien natuurlijk wel het een en ander gebeurd. In de coronacrisis zijn zestien van onze ZRA’s gestopt. Zij hebben allemaal de reisbranche verlaten, niemand is overgestapt naar een andere ZRA-organisatie. Tegelijkertijd hebben we ook nieuwe ZRA’s aangetrokken, waardoor we in aantallen cumulatief iets gegroeid zijn ten opzichte van twee jaar geleden. En die nieuwe ZRA’s zijn echte toppers. De omzetten die we bij TUI at Home genereren rijzen de pan uit: we draaien drie keer de omzet van 2019. Wel stagneert de groei de laatste weken omdat het sentiment minder wordt: mensen worden onzeker van de hogere besmettingsaantallen. Maar ik verwacht dat dit tijdelijk is, en dat we straks gaan knallen als nooit tevoren”, aldus Otto.

TikTok
Op de vraag naar de ambitie – los van de voorgenomen groei - met zijn organisatie antwoord Otto: “We bedienen heel veel doelgroepen bij TUI at Home, maar we missen nog de jongeren. Een stagiair heeft voor ons onderzoek gedaan naar hoe we die generatie beter aan ons kunnen binden, en daar is een ongelooflijk mooie scriptie uitgekomen. De plannen daarvoor zijn we nu verder aan het uitwerken. En dat is een grote uitdaging, want die generatie weet heel goed zelf de weg naar het internet te vinden bij het boeken van reizen en denkt ook alles zelf te kunnen. We willen ervoor zorgen dat we die doelgroep toch richting de ZRA’s van TUI at Home kunnen bewegen, bijvoorbeeld via campagnes op TikTok en andere sociale media. Want dat is nu mijn grootste ambitie: dat we TUI at Home ook bij jongeren op de kaart zetten.”

Lees het volledige interview met Jeroen Otto in het nieuwe Reisbizz Magazine.