KOPENHAGEN - MSC Cruises organiseerde van 1 tot en met 15 een social media winactie waarbij reisagenten een deelname konden winnen aan de doop van het nieuwste schip van MSC, de MSC Euribia. Joëlle Mortier van Bito Reizen Zuidland kwam als gelukkig winnares uit de bus.
Joëlle mag op 8 juni aanstaande de doop van het nieuwste schip in Kopenhagen bijwonen. Volgens MSC is Joëlle superblij dat ze de winactie heeft gewonnen en ze kijkt enorm uit naar het evenement. “Ik heb nog nooit gecruised en dat mijn eerste keer zo’n bijzondere cruise is, is natuurlijk helemaal fantastisch”, laat ze enthousiast weten.
Traditiegetrouw zal Sophia Loren - nu al voor de 19de keer - de rol van peetmoeder vervullen voor een schip van MSC Cruises.
“MSC Euribia is niet alleen het meest energie-efficiënte cruiseschip ooit, maar bovendien op vele vlakken een toonbeeld van MSC’s vastberadenheid naar een duurzame toekomst”, legt de rederij uit. “Het is het tweede schip in de vloot van MSC Cruises dat wordt aangedreven door LNG, de schoonste maritieme brandstof die momenteel op commerciële schaal beschikbaar is. Het schip beschikt ook over andere hypermoderne milieuvriendelijke technologieën, waaronder geavanceerde systemen voor afvalwaterbehandeling, afvalbeheer en energie-efficiëntie.”
Komende zomer vaart de MSC Euribia wekelijkse routes van Noord-Duitsland naar de Fjorden en in de winter wordt het schip ingezet voor wekelijkse afvaarten vanuit Rotterdam op de Northern Pearls route.
Op de hoofdfoto links: Eliane van den Huijssen, Sales Executive MSC Cruises, rechts: Joëlle Mortier Bito reizen Zuidland