18 mei 2024
Thumbnail voor Luchtvaart in VS bijna op niveau 2019

Luchtvaart in VS bijna op niveau 2019

SAN ANTONIO - De luchtvaartindustrie in de Verenigde Staten zit op 96 procent connectiviteit ten opzichte van 2019, het topjaar vlak voordat de wereldwijde coronapandemie uitbrak. Volgens Brand USA-president en CEO Chris Thompson zijn twee recente belemmeringen voor reizen weggenomen in de VS. Een is het feit dat de luchtvaartindustrie weer bijna een volledig verbindingsaanbod heeft. Daarnaast hoeven, met ingang van 12 mei, internationale reizigers niet langer een COVID-19-vaccinatie te hebben om de VS te bezoeken


Thomson sprak tijdens de IPW 2023-beurs in San Antonio in Texas.

"Wat de VS onderscheidt is de diversiteit van onze geografie, de diversiteit van onze ervaringen, de diversiteit van onze mensen en onze unieke popcultuur", zei Thompson in zijn speech, waarbij hij inspirerende beelden liet zien. Het woord duurzaamheid viel geen enkele maal in zijn praatje.

Tijdens de persconferentie kwamen iconische en minder bekende bestemmingen en attracties aan bod, van de beste plaatsen om van de lokale keuken te proeven tot het bezoeken van plekken die in songteksten of films aan bod kwamen.

De bestuurder is optimistisch over inkomende reizen naar de VS. De wereldwijde reisherstart heeft geleid tot een zeer concurrerende wereldmarkt voor de lucratieve internationale bezoeker. Om consumenten sneller van aandacht tot actie te bewegen, lanceerde Brand USA onlangs een marketingcampagne in tien belangrijke markten. De campagne moet onderstrepen hoe de VS de belofte van de consument inlost dat wie je ook wil zijn en naar welke ervaring je ook verlangt, de Verenigde Staten de plek zijn waar je die kunt vinden. Thompson deelde twee van de nieuwste campagnethema's die reizigers aanspreken die op zoek zijn naar avontuur of familieplezier.