11 mei 2024
Thumbnail voor Lufthansa toont nieuwe boordproduct aan Nederlandse reisindustrie

Lufthansa toont nieuwe boordproduct aan Nederlandse reisindustrie

HOOFDDORP - Lufthansa introduceert de komende jaren een nieuw longhaul-boordproduct onder de naam ‘Allegris’. Bij een speciaal evenement in Hoofddorp, in Papa's Beach House, kon de Nederlandse reisindustrie dinsdag kennismaken met de vernieuwde reisklassen.


Via een VR-bril en een fotoshoot met een zogeheten green screen konden de aanwezigen het nieuwe product bekijken. Ook werden zij uitgebreid geïnformeerd over de duurzaamheidsinitiatieven van Lufthansa. Daarnaast trakteerde de Duitse luchtvaartmaatschappij op een BBQ met lekkere hapjes en drankjes.

De grootste vernieuwing bij Allegris zit in de Business Class. De huidige Lufthansa Business Class maakt plaats voor een nieuw product met meer ruimte en privacy en directe toegang tot het gangpad voor iedereen. Reizigers aan het raam hoeven dan niet meer over de benen van hun buurman te stappen.

Ook de Premium Economy en First Class worden ingrijpend vernieuwd, terwijl in Economy de wijzigingen beperkter zijn. Lufthansa was één van de voorlopers met de introductie van Premium Economy en is daardoor al toe aan de tweede generatie. In First Class krijgen reizigers meer privacy.

Het Allegris-boordproduct wordt naar verwachting vanaf eind 2023 geïntroduceerd, eerst in nieuwe 787’s, en zal daarna geleidelijk over de vloot uitgerold worden. Een definitieve planning is er nog niet, aangezien Lufthansa daarin ook afhankelijk is van vliegtuig- en stoelfabrikanten. Toestellen die binnen enkele jaren met pensioen gaan, zoals de Boeing 747-400 en Airbus A340, krijgen het nieuwe product niet.

Op het evenement in Hoofddorp konden de bezoekers zich met een green screen in de nieuwe Lufthansa-cabines laten fotograferen:

Beeld: Reismedia