31 maart 2025
Thumbnail voor Mirna en Dagmar van Avila Reizen: ‘Meer mensen zouden Europa moeten ontdekken’

Mirna en Dagmar van Avila Reizen: ‘Meer mensen zouden Europa moeten ontdekken’

Mirna Schuppers en Dagmar Chel vormen samen het Europa-team van Avila Reizen. Wie denkt alles al gezien te hebben in het continent, moet volgens de dames toch even verder kijken. “Europa wordt erg onderschat. Het is zoveel meer dan de standaard landen die iedereen kent.” Reisbizz gaat met Mirna en Dagmar in gesprek over het Europa-product van Avila Reizen.

Mirna werkt bijna twee jaar bij Avila Reizen. Hiervoor heeft ze bij verschillende reisbureaus gewerkt waarin ze zich focuste op het luxe segment. “Voor mij was het een logische keuze om bij Avila aan de slag te gaan, ook doordat het kantoor vlakbij mijn woonplaats is gevestigd”, vertelt ze. Dagmar is een jaartje langer bij Avila in dienst. “Ik heb in Spanje gewoond en altijd in toerisme gewerkt. In de coronatijd verhuisde ik terug naar Nederland met mijn Italiaanse man en hond, en ging ik op zoek naar een baan, die in deze tijd niet voor het oprapen lagen in de reisbranche. Ik ben een tijdje als personal trainer gaan werken, maar ik miste de toerismesector toch. Toen Avila op zoek was naar een Europa-specialist, was de keuze snel gemaakt.”

Er zijn volgens de dames veel mooie plekken in Europa. “Met onze kennis helpen we klanten om net een stapje verder te kijken en brengen we hen naar plekken die niet voor de hand liggen. Dat maakt ons product speciaal. Iedereen bij Avila is gespecialiseerd in een product dat diegene echt kent, we passen onze eigen kennis toe”, vertelt Dagmar. Mirna vult aan: “Dagmar kent bepaalde bestemmingen beter dan ik, maar zo vullen we elkaar goed aan. Het samenwerken gaat heel goed en voelt als een schot in de roos.”

Goed blijven communiceren
Mirna en Dagmar proberen écht te luisteren naar de behoefte van de klant. “We willen te weten komen wat het beste bij hen past. We willen hen echt beter leren kennen en naar aanleiding daarvan een voorstel maken.” Ditzelfde geldt voor de verkoop via reisagenten. “De basis is hetzelfde, alleen moet je die informatie te weten komen via de reisagent. Dan kom je soms minder te weten dan dat je direct in contact staat met de klant. Dat kan best lastig zijn. Goed blijven communiceren is hierin belangrijk. In sommige gevallen hebben wij direct contact met de klant, vanuit de naam van de reisagent. Soms hebben reisagenten geen kennis van een bestemming en zijn ze daar onzeker over. Dan voeren wij dat eerste gesprek om informatie over te brengen. Het verdere proces verloopt wel via de reisagent.”

Vaak hoor je mensen zeggen dat ze alles al gezien hebben in Europa, maar er is zo veel meer dan de standaard landen.

Onderschat continent
Zwitserland is volgens Dagmar het land in Europa dat het meest onderschat wordt. “Het is veelzijdig, heeft mooie steden maar ook natuur, en is één van de meest duurzame landen van Europa, wat ook steeds een belangrijkere rol speelt.” Maar eigenlijk wordt heel Europa onderschat, stelt het duo. “Meer mensen zouden Europa moeten ontdekken. Het is zo veelzijdig. Vaak hoor je mensen zeggen dat ze alles al gezien hebben in Europa, maar er is zo veel meer dan de standaard landen. Denk aan Georgië of Armenië. En het gaat nog verder dan dat, het is echt een prachtig continent.”

Mirna en Dagmar hebben beide persoonlijke favoriete landen in Europa. “Ik denk toch Engeland”, stelt Mirna. “Daar ben ik meerdere keren geweest. De natuur is prachtig en de mensen zo vriendelijk. Maar komende zomer ontdek ik IJsland, dus het zou zomaar kunnen dat dit daarna mijn favoriet is.” Dagmar twijfelt: “Tussen Zwitserland en Finland. Puur natuur, prachtige omgeving, hoge bergen en de mogelijkheden zijn uitgebreid. Gelukkig spreekt mijn man geen Nederlands en leest hij dit interview niet, anders had ik Italië gezegd”, zegt ze lachend.

Tekst gaat verder onder de foto.

'Europa wordt erg onderschat', aldus Mirna en Dagmar. Foto's: Avila Reizen.

Nieuwe website
Als we vragen naar de plannen die in het verschiet liggen voor Avila Reizen, noemt het duo de nieuwe website waar het bedrijf druk mee bezig is. “Die wordt heel erg gaaf”, zegt Mirna. “Op onze website staan voorbeeldreizen die meer ter inspiratie dienen. We zijn nu druk bezig om al die reizen up-to-date te maken en nóg meer inspiratie te bieden. Hierin gaat de focus meer liggen op onze drie type reizen: ‘Avila Adventure’, de naam zegt het eigenlijk al, avontuurlijke reizen die wat meer van de gebaande paden gaan, ‘Avila Boutique’ met kleinschalige accommodaties, en ‘Beyond Dreams’, wat eigenlijk ook de hele lading dekt, niets is hierin te gek.” Wanneer de website precies live gaat, is nog niet bekend. “In ieder geval voor de zomer, dat is het doel”, sluiten Mirna en Dagmar af.

Recente berichten