AMSTERDAM - NS International is het afgelopen jaar druk bezig geweest de internationale trein aantrekkelijk te maken voor alle bestemmingen tot 700 km. Uit een marktanalyse van de internationale vervoerder blijkt dat niet alleen de bekende treinbestemmingen Antwerpen, Brussel en Parijs, populair zijn. Twee bestemmingen met veel potentie zijn Oberhausen en Lyon, aldus NS.
Om de markten van Oberhausen en Lyon beter te begrijpen heeft het bedrijf 15 respondenten van een klantpanel gesproken die afgelopen jaren naar deze bestemmingen zijn gereisd.
"Onze interesse had daarbij niet alleen de treinreiziger, maar juist ook de vliegtuig-, auto- of busgebruiker. Die laatste groep moeten we tenslotte over zien te halen", aldus NS.
"De belangrijkste conclusies voor Oberhausen zijn dat men voornamelijk om drie redenen hiernaartoe reist: de kerstmarkt, Centro Winkelcentrum of een zakelijk motief. De flexibiliteit en de eventuele vele boodschappen maken de auto veruit het meest geliefde vervoersmiddel. Aantrekkelijke aanbiedingen met Centro, samenwerking met Spoordeelwinkel.nl en regionale treinkorting in combinatie met het verbeteren van de informatie op nsinternational.nl, adverteren op social media, en via Google zijn opties die we nu aan het uitwerken zijn."
"Lyon is zowel voor de vrijetijds als de zakelijke markt een interessante bestemming. Het vliegtuig, de auto of zelfs de bus zijn de meest populaire vervoersmiddelen. Naast het verbeteren van de content op de website, en aandacht te schenken aan deze prachtige stad in onze eigen middelen, willen wij In ons eerste experiment verkennen of het werkt om advertising in Google (SEA) in te zetten. Als mensen zoeken naar vluchten naar Lyon, zien ze dan ook de trein als alternatief aangeboden worden", besluit NS International.